המעצבת אילה צרפתי: ID דיזיין מוכרת מנורות פיסוליות המועתקות ממנורות שעיצבתי

הגישה לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה לצו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על הרשת לשווק בחנויותיה את המנורות פרי יצירתה

אילה צרפתי, אומנית בעלת שם עולמי המעצבת גופי תאורה פיסוליים, טוענת כי רשת ID דיזיין מוכרת מנורות המועתקות ממנורות פיסוליות פרי המצאתה ויצירתה. לדבריה, מדובר במנורות הידועות בשמן המסחרי "מורנינג גלורי" (הנמכרת על-ידי הרשת תחת השם "לוטוס") ו"ליאנה אס" (נמכרת על-ידי הרשת תחת השם "מון").

צרפתי הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על הרשת לשווק בחנויותיה את המנורות פרי יצירתה. הבקשה למתן הצו במעמד צד אחד נדחתה, והשופטת ענת ברון ביקשה לקבל את תגובת הרשת לבקשה תוך 10 ימים.

צרפתי מציינת בבקשתה כי יצירותיה משווקות ברחבי העולם, ובין היתר מוצגות במוזיאונים יוקרתיים ובבתי מלון. לטענתה, באמצעות עוה"ד אמיר איבצן וחגי נצר, בעקבות מידע שהתקבל אצלה, לפיו מוכרים ברשת ID דיזיין מנורות המועתקות ממנורות פרי עיצובה, היא שלחה לסניפי הרשת בגעש ובראשל"צ חוקר פרטי, והוא אימת את המידע האמור.

צרפתי מציינת שהרשת טענה שהמנורות מוצגות בסניפיה כתפאורה בלבד. ואולם, לדברי צרפתי, בידיה דו"ח חקירה של החוקר הפרטי, הכולל ראיות חד-משמעיות ומוקלטות, לפיהן המנורות המפרות את זכויותיה הוצגו למכירה בסניפי הרשת בגעש ובראשל"צ.

בתיק העיקרי מבקשת צרפתי מבית המשפט לחייב את רשת ID דיזיין לפצות אותה בשלב זה בסכום של 250 אלף שקל, למסור לה דו"ח על היקף השיווק של המוצרים המפרים ולהשיב לה מוצרים אלה. (ת.א. 2023/07).