הדולר נחלש ביום הרביעי ברציפות: איבד 1.1% ושערו היציג נקבע על 4.192 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] ירד ב-2.5% ב-4 ימים * ביו.בי.אס רואים אפשרות כי שערו יצנח תוך 3 חודשים ל-4.05 שקלים * האירו נחלש ב-1.1% וננעל בשער יציג של 5.695 שקלים

השקל התחזק היום מול מטבעות החוץ העיקריים, הדולר והאירו. הדולר המשיך להיחלש במגמה שהולכת ומתגברת מזה 4 ימים, במקביל לנעשה בעולם. הבוקר נסחר הדולר מול הליש"ט בשפל של 26 שנה, ובמסחר מול האירו שערו קרוב לשפל של כל הזמנים.

מיום חמישי שעבר, לאחר שננעל ביום רביעי בשער יציג של 4.29 שקלים, נמשך המומנטום השלילי של המטבע האמריקני, שהוסיף לערכו יותר מ-9% תוך 6 שבועות עד ליום רביעי שעבר, וירד בחזרה ביותר מ-2.5%, או 10 אגורות, תוך 4 ימים.

בסיכום יומי ירד הדולר ב-1.1% ושערו היציג נקבע על 4.192 שקלים. האירו נחלש ב-1.1%וננעל בשער יציג של 5.695 שקלים.

Easy Forex: יעדו של הדולר לכיוון 4.12 שקלים

הדולר פתח את השבוע כשהוא ממשיך את מגמת ההיחלשות שלו מול רוב המטבעות העיקריים בשוק. התגברות בחששות המשקיעים מפני החלשות בסקטור הבתים בארה"ב שעלולה להזיק לצמיחה בארה"ב פוגעת בערך המטבע האמריקני. בנוסף ציפיות השוק שהריבית בארה"ב לא תשתנה בטווח הקרוב, יחד עם העלייה הצפויה בריביות במדינות מעבר לים, לא נותנת סיבות נוספות לקנות את הדולר.

כלכלנים מעריכים שהשבוע המשקיעים יימנעו מלקנות את המטבע האמריקאי לפחות עד פרסום גובה הריביות בגוש האירו ובבריטניה ופרסום נתוני התעסוקה בארה"ב. גם נפח המסחר השבוע צפוי להיות דליל. יום העצמאות של ארה"ב שחל ביום רביעי הקרוב, ובו יהיו השווקים הפיננסיים סגורים וכניסת חודש יולי, שבו מתחילות חופשות הקיץ ישפיעו על מחזורי המסחר. היום יתפרסמו בארה"ב הזמנות המפעלים והנתון הסופי של מכירות מוצרים בני קיימא.

היחלשות הדולר בעולם ממשיכה לתת את אותותיה גם מול השקל. אומנם שערו היציג של המטבע המקומי נקבע ב-4.237, אך מאוחר יותר המשיך השקל להתחזק והגיע עד לרמות של 4.2. שבירה מטה של רמה זו יכולה לאותת על שינוי מגמה גם לטווח הבינוני כשיעד השקל הוא לכיוון 4.12.