סיכום חודש יוני בבורסה בת"א: מחזור המסחר חזר לרמתו בתחילת השנה - 2 מיליארד שקל

שוק האג"ח ריכז עניין רב: "מחזור המסחר היומי הסתכם בכ-4.8 מיליארד שקל; ב-13 בחודש נרשם מחזור חסר תקדים של כ-10.7 מיליארד שקל

"תנודתיות רבה אפיינה את המסחר בשוק המניות, על רקע פיחות השקל ביחס לדולר בכ-8% מאמצע מאי, אי יציבות ביטחונית ופוליטית בארץ ותנודות בשווקים בחו"ל", כך מסכמת המחלקה הכלכלית של הבורסה בת"א את הפעילות ברבעון השני של השנה באחד העם.

חודש יוני עמד לפי הסיכום שלהם בסימן "גיוסי ענק בשוקי המניות והאג"ח ומחזורי שיא באג"ח ובאופציות הדולריות". בסיכום החודש הם מציינים "נותר מדד המניות הכללי כמעט ללא שינוי ואילו מדדי ת"א-100 ות"א-25 ירדו בכ-1.3%, לאחר עלייה של כ-22% מתחילת השנה".

עוד באשר לחודש הקודם מציינים מהבורסה בת"א כי "מחזור המסחר היומי במניות הסתכם בכ-2 מיליארד שקל" הנמוך בכ-15% מהשיא שנרשם במאי, ודומה לממוצע מתחילת השנה.

כזכור שוק האג"ח ריכז בחודש שעבר עניין רב כאשר "נשבר השיא שנרשם בחודש הקודם ומחזור המסחר היומי הסתכם בכ-4.8 מיליארד שקל". המחלקה הכלכלית מציינת כי ב-13 בחודש נרשם מחזור חסר תקדים של כ-10.7 מיליארד שקל.

יצויין כי בתקופה, הנפקות איגרות חוב ע"י הממשלה הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, באמצעות אג"ח לא צמודות מסוג "שחר". מנגד, מזכירים בבורס, נרשם גם פדיון ענק של אג"ח שחר בשווי של כ-18 מיליארד שקל.

אפיק נוסף, האופציות בדולר, זכה לעלייה בהיקף הפעילות על רקע השינויים המשמעותיים בשערי המטבעות ביחס לשקל והגיע ל-60 אלף יחידות ביום הגבוה ביותר מזה חמש שנים.

פעילות ההנפקות בחודש יוני היוותה את שיאו של הגל הנוכחי עם 21 הנפקות באמצעותן גויסו כ-1.1 מיליארד שקל. מרבית הסכום, כ-800 אלף שקל גויס ע"י 16 חברות חדשות.