בג"ץ דחה את עתירת קואליציית ליגות הנשים להוציא צו ביניים נגד מינויו של חיים רמון לשר

(עדכון) לבג"ץ הוגשו 2 עתירות בנושא - ע"י קואליציה של ארגוני נשים וכן ע"י תנועת אמונה, זאת בטענה כי מינוי רמון לשר לאחר שהורשע בעבירת מין פוגע בכבוד הנשים בישראל

שופט בג"ץ, סלים ג'ובראן, דחה הערב (ג') את בקשת קואליציית ליגות הנשים להוציא צו ביניים, המונע מחיים רמון להתמנות לשר במשרד ראש הממשלה.

לבג"ץ הוגשו 2 עתירות בנושא. עתירה אחת, כאמור, הוגשה ע"י עתירת קואליציית ליגות הנשים. העתירה השנייה, שהוגשה על-ידי תנועת אמונה - תנועת האישה הדתית הלאומית - באמצעות עו"ד פנחס מעוז, טענה כי מינויו של רמון לשר במשרד ראש הממשלה נגוע בחוסר סבירות קיצוני תוך פגיעה חמורה באמון הציבור, בכבודן ומעמדן של הממשלה ושר בישראל, ובמיוחד בכבודן של הנשים בישראל ורשויות השלטון.

העתירה מפרטת את המעשים שעשה רמון, את הרשעתו במעשה מגונה ואת האמירות בהכרעת הדין אשר קבעו כי הוא "לא דבק באמירת אמת, ניסה להסיט את האש ממנו והלאה, עיוות וסילף את העובדות בדרך מתוחכמת ומתחכמת". עוד נאמר בהכרעת הדין כי רמון בחר לפגוע פגיעה בלתי הוגנת במתלוננת לצורך ניהול הגנתו.

לטענת אמונה, מינויו של רמון, עבריין מין מורשע לכהונת שר וייתכן למשנה לראש הממשלה, מעיד על הפעלת שיקול דעת שלטוני חסר הגינות וחסר יושר ציבורי. עוד נאמר, כי בהתאם לפסיקות קודמות של בית המשפט העליון, אין לבצע את המינוי.

התנועה מציינת, כי בגזר הדין לא נקבע שיש קלון בעבירת הנשיקה שבה הורשע רמון שבעקבותיה נגזרו עליו 120 שעות שירות לתועלת הציבור ופיצוי כספי למתלוננת אשר היתה בעת המעשה חיילת במדים.

עוד מציינת אמונה, כי רמון בידה ראיות והתייחס בצורה מעליבה כלפי המתלוננת. העתירה מצטטת מהכרעת הדין לפיה "הבעת החרטה (של רמון) המאוחרת, איננה מתיישבת עם האופן בו ניהל הנאשם את הגנתו כאשר כל חיצי ההגנה כוונו כנגד המתלוננת, להכפשת שמה ולרמיסת כבודה ברבים ובכלל זה הבאת שלוש עדות שקר שהוסיפו שמן לתבערה. עד עתה מהדהדת באוזנו הצעקה שצעק הנאשם למתלוננת כאשר זו העידה, את שקרנית. כיצד מתיישבת אמירה זו עם הפנמה וחרטה?! מילים יפות אין בכוחן למרק את הנעשה".

התנועה מבקשת מבג"ץ למנוע את מינויו של רמון תוך כדי שהיא מציינת, כי עבירת מין על פי מהותה והנורמות הציבוריות הראויות יש בה משום קלון וביזיון.

בתוך כך, הוגשה היום כאמור עתירה נוספת לבג"ץ להוציא צו ביניים כנגד מינויו של רמון לשר ולמשנה לרה"מ. העתירה הוגשה ע"י קואליציה של ארגוני נשים להרחקת עברייני מין מהשלטון. בין העותרים - שדולת הנשים בישראל, מרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בת"א, נשים נגד אלימות, "אחותי - למען נשים בישראל" ועוד.

כאמור, שופט בג"ץ, סלים ג'ובראן, דחה הערב את בקשת קואליציית ליגות הנשים לנוציא צו ביניים נגד המינוי.