קצב לחדשות ערוץ 2: "מסתבר שגם במשטר דמוקרטי מפילים אדם ע"י שפיכות דמים"; גילה קצב על א': "קלטנו שיש לה בעיה, ריחמנו עליה. הבחורה חולה"

(עדכון) - נשיא המדינה המתפטר התראיין לערוץ 2 מביתו בקריית מלאכי * קצב: "90% מההאשמות נגדי הופרכו; מעורר חרדה שאפשר לרסק כאן אדם ומשפחה בקלות בלתי נסבלת" * "כי היא היתה בסדר", ענתה גילה בתשובה לשאלה מדוע א' הושארה לעבוד בבית הנשיא

למרות כוונתו להודות בעבירות שונות במסגרת עסקת טיעון, הערב זו הפעם הראשונה שבה מסר הנשיא את גרסתו לאחר דבר. כזכור, בשבוע הבא יוכרע נושא עסקת הטיעון בבג"ץ. הנשיא המתפטר התראיין ל"חדשות ערוץ 2" מביתו שבקריית מלאכי. נציין, כי לאחר הגשת כתב האישום נשא קצב את נאום ה"אני מאשים" במסיבת עתונאים שכינס בלשכתו ואף תקף את מגיש חדשות ערוץ 2, גדי סוקניק.

לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ביום חמישי האחרון על עסקת טיעון עם נשיא המדינה הנבצר, משה קצב, כינסה המתלוננת א' מסיבת עיתונאים שבה גוללה את מעשי קצב. ביום שישי בבוקר הגיש הנשיא הנבצר את הודעת התפטרותו, כשבועיים טרם המועד. במסיבת העתונאים שכינסה א' לפני כשבוע אמרה: "הייתי שפחת מין של קצב", "הוא היה מתקשר ומספר שחשב עליי כששכב עם גילה".

פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר, אמר אז כי "זה מופע פלצות של אישה שמהלכת אימים על הפרקליטות ועל נשיא המדינה. אסור היה לשדר את זה בשידור חי בטלוויזיה ולתת לה יותר זמן מסך מלנשיא".

הראיון עם קצב

"לא כפינו את עסקת הטיעון על איש. עסקת הטיעון מוחקת למעלה מ-90% מהאשמות הקשות שהיו כנגדי והתבררו כמופרכות", אמר קצב למראיין ארז רותם. רותם ציין כי קצב אינו אטום לביקורת מהציבור, וזה מה שהוביא אותו להודות. "זה, הרי, לא מעניין איש", ציין קצב.

בפתח דבריו אמר קצב, כי "מה שיש לי לומר אומר בביהמ"ש, אבל אכבד את הסיכומים שהיו עם היועץ המשפטי לממשלה". עוד ציין קצב, כי "הקלות הבלתי נסבלת שבה יכולים להעליל עלילות כזב ולגרום להתרסקות של אדם, משפחה - מעוררת חרדה".

"אי אפשר לתת למפגינים בכיכר את מי להאשים ואיך להעניש אותו. זה לא תופס בחברות דמוקרטיות. זה סוג האמצעי שבו נוקטים כשרוצים להפיל מישהו במשטר דיקטטורי. מתברר עכשיו שגם בדמוקרטיה אפשר להפיל בשפיכות דמים".

"בביהמ"ש אגיב כפי שהתחייבתי", מסר קצב, וציין ביחס לאופן ההתמודדות שלו עם האישומים ועסקת הטיעון: "זה רע הכרחי. שאבתי את כוחותיי מגילה ומהילדים. עברתי שנה איומה שאיני מאחל אותה גם לשונאיי. אתם אינטליגנטיים מספיק כדי להבין לבד מה קורה כאשר במשך 365 יום כפול 24 שעות ביממה כפול 60 דקות כפול 60 שניות, מה עובר על חיי משפחה כאשר מדי יום,שעה, דקה, שניה, מציפים אותנו בהאשמות חסרות בסיס".

עוד הוסיף קצב: "מי שראה את חומר החקירה, את הראיות, התחלחל. החומר רק סיפק בידינו כלים כדי להפריך את ההאשמות. חומר החקירה מדבר בעד עצמו".

העדויות במשטרה

בהמשך המהדורה נחשפו עדויות נוספות מתוך חקירות המשטרה, ביניהם חקירתה של גילה קצב. "טיפשון... אותך מכל הסיבות שבעולם", נכתב באחד מהמכתבים שמשמשים כעדויות המצויות בידי המשטרה. "הרגשתי את סימני ההתאהבות של א' בי", ציין קצב בהקשר זה.

"היא נתנה לי מתנות, גרביים, אפטרשייב, ולא רציתי לקבל את זה", אמר קצב לחוקריו במשטרה. "התחלתי לחשוש מדפוסי החיזור של א', הייתי מזועזע, היא הביעה את התעניינות בקשר שלי עם גילה. אני מניח שרצתה לתפוס אותנו במצבים אינטימיים".

א' באה לניו-יורק בגלל הנשיא, כך עולה מדברי חברתה של א' בעדותה למשטרה. החברה ציינה כי א' אמרה לה שהנשיא נותן לה הרגשה שהוא זקוק לה והיא מאוד אהבה את זה. "היא קיימה עימו יחסי מין מלאים. היה לו מאוד טוב איתו. לו היה רומן עם מישהי אחרת בלשכה; זה גמר אותה, וזה מה שפוצץ הכל".

לטענתה, א' ציינה בפניה שחוץ מהאירוע שבו הניח את ידו על החזה שלה, לא היה ביניהם דבר שלא בהסכמתה. לטענתה, אמרה לה א' שהיא תצא עם זה לעיתונות.

חקירתה של גילה קצב

גילה מספרת כי קיבלה טלפון מא' מארה"ב: "יש לקצב רומן עם ג', (עובדת אחרת בלשכה). אני מבקשת לחזור ללשכה ולתפקידי הבכיר...מצפה לתגובתך המהירה ואני מאמינה כי נוכל להגיע להסדר ולא לחשוף את מעשיו של קצב, שלא לדבר על שחיתויות אחרות. אחרת תסתיים הקריירה המזהירה של בעלך מבלי להרחיב. כל תגובה שלך תטופל בהתאם", א' איימה לשלוח מכתב שלא נשלח מעולם.

גילה סיפרה בחקירה כי בתקופת עבודתה העירה לא' על לבושה החשוף מדי. "לא לקחתי את זה יותר מדי ברצינות" אמרה על שיחת הטלפון. "אני ידעתי שהיא התקשרה אליו לפני כן". על-פי החקירה, אשת הנשיא ידעה על המתנות ועל הרומן, וידעה שבעלה התלבט האם לפנות למשטרה.

לשאלת החוקרים מדוע נשארה א' לעבוד, השיבה גילה: "כי היא היתה בסדר. לפני כן היו 2 בנות שקצב לא הסתדר איתן. אני מאמינה ב100% שהוא לא עשה את הדברים".

חזרתה לארץ של א'

בחקירתו ביקש קצב לומר שלא היה כלום. החוקרים הטיחו בו את כל ההאשמות. "לא היו כלום, לא היה ולא נברא".

הנשיא סירב לאפשר לא' לחזור ללשכת הנשיא עם חזרתה לארץ בדצמבר. "בוא נקרא לילד בשמו - הקלטות", אמרה א' לנשיא כשנפגשה איתו בניסיון לסחוט אותו, לטענתו, מסר הנשיא בחקירתו. "כל מה שאני רוצה, זה שתישן על זה קצת", מציינת א', ונקבה במחיר של 200 אלף דולר. "אתה צריך לחשוב שאתה נותן לי את זה כמתנה, לבחורה שפגעת בה".

תגובת המתלוננת כ'

בתגובה לכתבה ששודרה, מסרה כ': "קצב משחק לפנינו את הקוזאק הגדול ומשחק את הקורבן; חוזר בו עוד בטרם יקיים בבית המשפט את חלקו בעסקה, שלפיו יודה בעבירות מין".