גאידמק השלים את רכישת השליטה בפטרוגרופ; רכש 65% מאמריס תמורת 42.25 מיליון דולר

במסגרת ההסכם עומדת בפני בעלי המניות האופציה לחייב את גאידמק לרכוש את יתרת אחזקותיהם בחברה, החל מתום שנה מהשלמת העסקה, תמורת 22.75 מיליון דולר

חברת אמריס, בעלת השליטה בפטרו גרופ , הודיעה הערב (ג') לבורסה כי בעלי המניות בה, בלרם צ'ינריי, ישרל סורין שוחט וחברת קיטאל החזקות ופיתוח, השלימו את מכירת השליטה בחברה (65%) לארקדי גאידמק היום אחר הצהריים, תמורת 42.25 מיליון דולר. נציין כי היום היה המועד האחרון להשלמת העסקה, עפ"י ההסכם שנחתם לפני חודש בדיוק.

עוד דיווחה החברה כי במקביל להשלמת העסקה, רכש בלרם את יתרת אחזקותיו של שוחט באמריס, באופן ששוחט חדל להיות בעל מניות באמריס. בנוסף, ערב העסקה הגדילה קיטאל את אחזקותיה באמריס באמצעות מימוש אופציה כלפי בלרם ושוחט.

בסיומה של העברת השליטה לגאידמק והעסקאות בין בעלי המניות, מחזיק גאידמק, כאמור, ב-65% ממניות החברה, בעוד שקיטאל ובלרם מחזיקות ביחד ביתרה 35%.

ב-5 ביוני הודיעה אמריס על ההסכם למכירת השליטה בה, וציינה כי במסגרתו, עומדת בפני בעלי המניות האופציה לחייב את גאידמק לרכוש את יתרת אחזקותיהם בחברה, החל מתום שנה מהשלמת העסקה, תמורת 22.75 מיליון דולר.

חברת פטרוגרופ הציבורית עוסקת בניהול של תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב. לפני כשבועיים, חתמה חברה בת בשליטתה המלאה, GPM, על הסכם רכישת נכסים ופעילות של תחנות דלק וחנויות נוחות של רשת אמריקנית פרטית תמורת כ-46 מיליון דולר.

פטרו גרופ