הדולר מסכם יום חמישי של ירידות: איבד 0.2% וננעל בשער יציג של 4.183 ש'

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] גלובסTV מציג שערו היציג של האירו נותר ללא שינוי ב-5.69שקלים * בנק לאומי: הפיחות בשקל הגיע למשק בזמן המתאים

הדולר השלים יום חמישי ברציפות של היחלשות מול השקל. במהלך היום רשם המטבע האמריקני אפיזודה קצרה של התחזקות בשיעור של כ-0.1%, אולם לאחריה שב שערו לרדת. נזכיר כי לפני שבוע ננעל המטבע האמריקני בשער של 4.29 שקלים וירד ב-2.5% תוך 4 ימים.

עד להיחלשות הימים האחרונים, התחזק הדולר בכ-9% תוך 6 שבועות, שהחלו בשפל של 3.93 שקלים והסתיימו בשיא האמור בשבוע שעבר.

הדולר ירד ב-0.21% ושערו היציג נקבע על 4.183 שקלים. האירו נותר ללא שינוי בשער יציג של 5.695 שקלים.

בנק לאומי: הפיחות בשקל הגיע למשק בזמן המתאים

בבנק לאומי סבורים כי הפיחות בשער החליפין של השקל הגיע בזמן המתאים. ראשית, הוא משפר במידת מה את מידת התחרותיות של הייצוא הישראלי, שנפגעה מהייסוף המתמשך שהתרחש מאז אפריל 2006, ולכן הוא עשוי לתמוך מעט החזרה של הייצוא לתוואי של צמיחה בהמשך.

בנוסף, הפיחות יאיץ את שיעור עליית המחירים בחודשים הקרובים. כתוצאה מכך, ייתכן שבסיכום שנת 2007 תהיה האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים, והאמינות של בנק ישראל, אשר נמדדת ע"י הציבור במיוחד בסוף כל שנה קלנדרית, עשויה להישמר.

יתר על כן, כתוצאה מהעלייה בסביבת האינפלציה, עשוי בנק ישראל להקדים את העלאת הריבית, ובכך לרסן במידת מה את הצמיחה של המשק. האלטרנטיבה היא דחייה של העלאת הריבית לתקופה עתידית, שבה ייתכן שהמצב הכלכלי יהיה פחות טוב, כך שהמשק ייפגע באופן חזק יותר מתהליך דומה או אף גדול יותר של העלאת ריבית.

Easy Forex: נתונים חיוביים ממתנים את היחלשות הדולר בעולם

היחלשות הדולר התמתנה מעט אתמול בעקבות נתונים חיובים שהתפרסמו בארה"ב, מכירות מוצרים בני קיימא המעודכן לחודש מאי וגם הזמנות מפעלים שיצאו גבוה מציפיות האנליסטים מיתנו את היחלשותו של המטבע האמריקני.

בשוק המקומי ממשיך השקל להתחזק מול הדולר. היחלשות הדולר בעולם ועליות השערים בבורסה תרמו לצניחה של הדולר ב-1.1% אתמול. לאחר קביעת השער היציג המשיך הדולר להיחלש ונסחר ברמות של 4.18. שבירתה מטה של 4.2, כפי שכתבנו אתמול, יכולה לאותת על שינוי מגמה גם לטווח הבינוני, כשיעד השקל הוא לכיוון 4.12.

פינוטק: הערכות הכלכלנים להעלאת ריבית מאדירות את קרנו של השקל

השקל המשיך את מסע התחזקותו אל מול הדולר כששערו היציג סוגר על 4.192. היחלשותו של הדולר בזירה העולמית עודדה את המשקיעים למכור את השטר הירוק גם אל מול המטבע הישראלי. הזיכרון הקצר, או, לחילופין, יכולת ההטמעה של המשקיעים כלפי אירועים ביטחוניים כגון העימות מול החיזבאללה בקיץ, לא איחר לבוא לידי ביטוי גם בהקשר השתלטות החמאס על רצועת עזה אשר נעלמה מהכותרות הכלכליות ומקלה על השטר הישראלי.

הערכותיהם של כלכלנים כי שיעור הריבית סיים את מסעו מטה וכעת עשוי לעלות, מאדירות את קרנו של השקל ותורמות למהלך ההתחזקות הנוכחי. פריצה של הרמה הנוכחית מטה עשויה להביא את הזוג לרמת התמיכה ב-4.12.