טבע תובעת חברות תרופות הודיות על הפרת פטנט לרכיב פעיל בתרופה קרדיולוגית

מסרה כי ביקשה מהנתבעות לספק לה אינפורמציה שתאפשר לה לוודא האם הרכיבים שלהן מפרים את הפטנט, אך החברות סירבו לשתף פעולה

טבע , יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, תובעת יצרניות תרופות הודיות, ביניהן רנבקסי, על הפרת פטנט לרכיב הפעיל קרבדילול (Carvedilol), המשמש כרכיב העיקרי בתרופת הקורג (Coreg) לטיפול בבעיות לב מבית חברת התרופות הבריטית גלקסו סמית' קליין (סימול: GSK).

בתיקים נפרדים שנפתחו לקראת סוף יוני בביהמ"ש המחוזי בניו ג'רזי נגד יצרניות התרופות שהשתמשו במרכיב, כמו גם נגד חברות שפיתחו גרסאות גנריות לקורג עצמה, יידעה טבע את בית המשפט כי הנתבעות לא סיפקו לה, בניגוד לבקשתה, דוגמיות של הרכיב שאותו הן מייצרות או סיפקו לה אינפורמציה המתייחסת לתהליך הייצור שלו, וזאת חרף הבטחתה של טבע לשמירה על סודיות.

רשות המזון והתרופות האמריקנית (ה-FDA) העניקה ל-9 חברות, ביניהן טבע, החברות ההודיות הנתבעות - רנבקסי, וד"ר דבי'ס וחברות נוספות, אישור זמני לייצור העתק גנרי לקורג. החברות עשויות לקבל את האישור הסופי ב-5 בספטמבר הקרוב, כאשר תפוג בלעדיותה של גלקסו סמית קליין על התרופה.

אחת החברות ההודיות הנתבעות, USV, מסרה כי "קיבלנו את הודעתה של טבע לפני מספר ימים, וטרם החלטנו איך נפעל בענין". יתר החברות סירבו להגיב.

ב-8 במאי יידעה טבע את כל הנתבעות בדבר הפטנט שקיבלה על הרכיב וביקשה מהן אינפורמציה שתאפשר לה לוודא האם הרכיבים הפעילים שבהם השתמשו החברות נכנס לטווח של אחד או יותר מהפטנטים שלה. אולם החברות סירבו לספק את המידע.

טבע מסרה כי "בלי האינפורמציה שביקשנו, אין באפשרותנו לקבוע האם הרכיב שבו השתמשו הנתבעות מפר את הפטנטים שלנו. בהיעדר תגובה מספקת, לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות להליך משפטי". טבע הוסיפה כי "ביקשנו מבית המשפט להכריז כי הפטנטים שיש ברשותנו על הקרבדילול תקפים. מהחלטה כזאת ינבע, שהנאשמות אכן מפרות את הפטנט".