אילן-בן דב ומאיר שמיר בין המשקיעים החדשים במנופים של בן-זקן ונניקשווילי

ישתתפו בהקצאה פרטית שנייה של מנופים פיננסיים במסגרתה תגייס החברה 80 מיליון שקל * מנופים מנהלת בימים אלה מו"מ לרכישת נכסים בארה"ב וברוסיה במאות מיליוני דולרים

ז'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי ממשיכים לצרף משקיעים ידועי שם לחברת הנדל"ן המתהווה שלהם, מנופים . היום דיווחה החברה כי בכוונתה לבצע הקצאה פרטית, שנייה בחודשיים האחרונים, לקבוצת של משקיעים, ביניהם בית ההשקעות ד"ש, חברת טאו של אילן בן-דב, איש העסקים מאיר שמיר ושתי חברות נוספות: בונסטאר ו-B&B האמריקנית.

ההיקף הכולל של ההקצאה צפוי להיות 80 מיליון שקל, ובמסגרתה ירכשו המשקיעים 40 מיליון מניות החברה לפי שווי של 2 שקל למניה, דיסקאונט של 12% על מחירה בבורסה במועד הפרסום. במקביל, מבקשת מנופים לקבל את אישור האסיפה הכללית להשתתפותם בהקצאה של בעלי השליטה בחברה - בן-זקן ונניקשווילי - וכן את השתתפותו של איש עסקים בשם דניס גמהברמוב.

מאופי ההקצאה, שמקודמת בזריזות וביעילות, ניתן ללמוד כי מנופים צריכה את הכסף די בדחיפות, ועל כן הייתה מוכנה לספוג את הדיסקאונט האמור על שווי הבורסה. בהקשר הזה ניתן להזכיר, כי החברה מנהלת בימים אלו מו"מ לרכישת נכסים בניו-יורק במאות מיליוני דולרים, ולא מן הנמנע כי יש קשר בין הגיוס המדווח לעיתוי השלמת העסקה.

עבור מנופים מדובר כאמור בהקצאה פרטית שנייה שהיא מבצעת בחודשיים האחרונים, לאחר שבתחילת מאי הקצתה מניות בכ-20 מיליון שקל לאקסלנס ולמגדל, הקצאה שבוצעה בדיסקאונט עמוק למדי של כ-40% על שווי החברה במועד הדיווח הראשוני עליה. מהלכים אלו, ביחד עם הנפקת זכויות שביצעה החברה לא מזמן, נעשים על-מנת לחזק את מבנה ההון של מנופים לאור עסקאות הנדל"ן הגדולות בהן החלה באחרונה להתקשר.

מדובר בין היתר בעסקה לרכישת קניון ארנה בהרצליה תמורת 130 מיליון דולר, וכן בכמחצית הזכויות בנכס בדאלאס שבארצות-הברית תמורת 120 מיליון דולר. פרט לאלו, ניהלה החברה באחרונה מו"מ לרכישת קניון השרון שלא צלח לבסוף, ובימים אלה היא בוחנת רכישות נוספות של נכסים בארצות-הברית וברוסיה במאות מיליוני דולרים ביחד עם שותפים.

ההקצאות הפרטיות מצטרפות למהלך הנפקת זכויות שביצעה החברה באחרונה, אשר נועד כאמור לשפר את מבנה ההון שלה, לצורך הגדלת היקפי הפעילות. את המהלכים הללו מובילים הרוח החיה בחברה ג'קי בן-זקן, והמנכ"ל הנכנס דני וקנין, לשעבר בכיר בחברת הביטוח הפניקס, כשהאסטרטגיה המנחה אותם היא להפוך את מנופים לחברת נדל"ן שפועלת בהיקפים נרחבים.