הדולר עלה ב-0.55% ושערו היציג נקבע על 4.236 שקלים; נחלש השבוע ב-0.3%

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] גלובסTV מציג שערו היציג של האירו עלה 0.14% ל-5.758 שקלים * בנק הפועלים: התיסוף בשקל הקטין הסיכוי להעלאת ריבית

שבוע המסחר במט"ח הסתיים בסימן היחלשות של השקל הישראלי אל מול שני המטבעות הזרים המובילים, הדולר והאירו, כפי שננעל המסחר גם אתמול. בסיכום השבועי, הדולר חזר לאבד גובה, אולם שני ימי המסחר האחרונים, בהם התחזק המטבע האמריקני מיתנו במידה רבה את היחלשתו. האירו רשם השבוע עלייה קלה בערכו מול השקל.

במסחר היום רשם הדולר עלייה של 0.55% למול השקל ושערו היציג נקבע ברמה של 4.236 שקלים. בכך המשיך הדולר את מגמת ההתחזקות עליה חזר אתמול לאחר 5 ימים של ייסוף לשקל הישראלי. בסיכום השבועי נחלש שער הדולר ב-0.3%.

האירו התחזק היום ב-0.14% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.758 שקלים.

אתמול, כאמור, התהפכה מגמת המסחר של השקל מול המטבעות המובילים לאחר שבחמשת הימים שקודמו לכך נחלש הדולר בכ-2.5%. שער היציג של הדולר נקבע אתמול ברמה של 4.213 שקלים ששיקפו לו התחזקות של 0.72%. האירו התחזק 0.95% לשער יציג של 5.749 שקלים.

נזכיר כי אתמול באירופה נותרה הריבית ברמה של 4.0% ואילו בבריטניה הועלתה הריבית לרמה של 5.75% - בעולם יושפע היום המסחר בין המטבעות בעיקר מדו"ח התעסוקה האמריקני לחודש יוני שיפורסם ב-15:30, שעון ישראל.

בנק הפועלים: התיסוף בשקל הקטין הסיכוי להעלאת ריבית

נכון לשער היציג של יום ה', השקל תוסף מול הדולר. שער הדולר היציג גבוה כעת בכ-7% מרמת השפל שנרשמה באמצע חודש מאי 3.932 שקלים. הדולר נחלש השבוע בישראל במקביל למגמת ההיחלשות שאפיינה את המסחר בו בשוק המט"ח הבינלאומי.

התיסוף בשקל השבוע הקטין את הסיכוי להעלאת ריבית בישראל בתקופה הקרובה, וגם בארה"ב ההערכות מדברות על יציבות ברמת הריבית. בעקבות זאת נראה כי פער הריביות השלילי הרחב שבין השקל והדולר, יישאר ללא שינוי בחודשים הבאים.

ההערכות הן, כי המסחר בדולר בשוק המט"ח הישראלי ימשיך להיות מושפע בתקופה הקרובה בעיקר מהתפתחות המסחר בדולר בעולם. המסחר בישראל עשוי להיות תנודתי, שכן השקל רגיש להתפתחויות השונות בעולם על רקע הפער השלילי הרחב בין הריבית השקלית והדולרית ואי הוודאות הביטחונית.

יחד עם זאת הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים שכן המשקיעים הזרים ממשיכים להשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך להפגין ביצועים טובים. בעקבות הדברים, להערכתנו, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, תוך נטייה להתחזקות.