בלאומי לא מתרגשים מהעליות השבוע בשוק המניות: פדיון האג"ח הממשלתיות תרמו למגמה

[לפורטל הפיננסי] לטענתם מניות בתי ההשקעות היו "כוכבות השבוע" - "אנו צפויים להיות עדים להמשך המגמה של מיזוגים ורכישות בבתי ההשקעות" * מעריכים: "רמת הסיכון הגלומה בהשקעה בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה"

"שבוע המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין בעליות שערים חדות על רקע מגמת המסחר החיובית בבורסות מעבר לים", כך פותחים כלכלני בנק לאומי את סקירתם לסיכום השבוע החולף בשוק ההון המקומי.

בנוסף לאווירה החיובית בעולם מניחים בלאומי "כי לעליות תרם גם הפדיון של אגרות החוב הממשלתיות בהיקף של כ-18 מיליארד שקל בסוף השבוע שעבר". פדיון שלדעתם "בחלקו, גם אם בדרך עקיפה, מצא את דרכו לאפיק המנייתי". דבר שבה לידי ביטוי (בנוסף לתשואות החיוביות) גם בעליית מפלס האופטימיות שלוותה "במחזורי מסחר הולכים וגדלים".

בהתייחסות ממוקדת יותר על שאירע השבוע ציינו הכלכלני של לאומי, כי מניות בתי ההשקעות הן ש"כיכבו השבוע". בהקשר זה הם מזכירים את המגעים בין אפריקה ישראל ל-IBI ולבית ההשקעות אנליסט, שעלו תוך יומיים ב-16% וב-10%, בהתאמה. בנוסף, מנורה מבטחים השלימה רכישה של 4.99% מפריזמה. לדעת כלכלני הבנק, רצף זה של עסקאות ומגעים במניות הסקטור אינו מפתיע והוא רק הסיפתח לעתיד בו "אנו צפויים להיות עדים למגמה של מיזוגים ורכישות בבתי ההשקעות".

במבט לעתיד מעריכים כלכלני בנק לאומי כי "רמת הסיכון הגלומה בהשקעה בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה". לפיכך "בטווח הקצר יתאפיין המסחר בתנודתיות רבה יותר וכיוונו יושפע בעיקר ממגמת המסחר מעבר לים". גם חופשת הקיץ הנכנסת כעת לשיאה עשויה להביא לכך ש"מחזורי המסחר בחודשים הקרובים להיות נמוכים מן הרגיל ובהתאם צפוי המסחר להתנהל ללא מגמה ברורה".

את רמת המחירים בשוק המניות מגדירים האנליסטים בלאומי כ"גבוהות יחסית". בשל כך לדעתם "עולה חשיבותה של הסלקטיביות בבחירת המניות להשקעה וראוי לבחון פיזור הסיכון גם באמצעות הגדלת החשיפה לשווקים הבינלאומיים, זאת בשילוב עם הגנות מטבע מתאימות.

באשר לשוק הסולידי מציינים בלאומי כי "פערי התשואות בין אגרות החוב השקליות לצמודות למדד משקפים שיעורים נמוכים מרמת האינפלציה הצפויה בפועל". לכן "עדיין קיימת עדיפות להשקעה באגרות החוב הצמודות". באפיק השקלי הם מעדיפים "השקעה באגרות חוב בעלות טווח קצר לפדיון". זאת עם אפשרות לגיוון "באמצעות אגרות חוב בעלות ריבית משתנה לנוכח התחזקות הצפי להעלאת הריבית לקראת סוף השנה.

האיגרות הקונצרניות המועדפות בלאומי הן אלה "בעלות דרוג השקעה גבוה בשל העובדה כי הן נושאות תשואה עודפת ביחס לממשלתיות".

בשוק המט"ח צופים בלאומי קורלציה גבוה מול המגמה העולמית לדולר המושפע כעת בעיקר משינוי סביבת הריביות בעולם שעולות למול צפי להותרה ריבית ה'פד' על רמתה גם בהחלטה הבאה. בנוסף, חולשה לדולר עשויה להגיע עם המשך פרסום נתונים גרעוניים במאזן התשלומים האמריקני.

הזירה המקומית לא צפויה לסתור את הנעשה בעולם וזאת בהעדר "התפתחויות מהותיות במישור הביטחוני והגיאופוליטי". בהמשך צופים בלאומי כי "הטווח הבינוני הדולר עלול לרשום החלשות מסויימת גם עקב גיוון יתרות המטבע של הבנקים המרכזיים המובילים בעולם".