בפועלים אופטימיים: "החולשה שפקדה את השווקים - תהליך בריא של מימוש ו'לקיחת אויר'"

כלכלני הבנק טוענים כי התנאים, הכלכליים והביטחוניים, אינם יוצרים סיבה לשינוי במגמה בבורסה, שכן גם רמות המחירים עודן סבירות * על זירת המט"ח": התיסוף בשקל הקטין את הסיכוי להעלאת ריבית בתקופה הקרובה * בלאומי מייחסים את העליות להזרמת כסף לאחר פידיונות האג"ח

הרבה נחת ואופטימיות משדרים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון הישראלי לאור מה שהם מגדירים "התחדשות המגמה החיובית בבורסה המקומית, כמו גם ביתר השווקים בעולם". בשל כך הם ממשיכים וממליצים "על אחזקה מלאה במניות בטווח הבינוני והארוך".

לדעת אנליסטי הבנק "החולשה שפקדה את השווקים מאמצע מאי ועד סוף יוני נתפסת כתהליך בריא של מימוש רווחים ו'לקיחת אויר' במגמה החיובית". וזאת כמובן תוך הסתייגות "שלא נראה שינוי באוירה הכלכלית". עוד הם מוסיפים כי התנאים סביב, הכלכליים והביטחוניים אינם יוצרים סיבה ל"שינוי במגמה בבורסה, שכן גם רמות המחירים עודן סבירות".

התחזית של הבנק היא כי "בטווח הבינוני והארוך המגמה החיובית צפויה להמשך". זאת כאשר יתכן ו"נראה מדי פעם תקופות קצרות של מימושים- כפי ראינו לאחרונה". כך שהאסטרטגיה אליה הם ממליצים "להמשיך לשמור על חשיפה מנייתית, תוך ביצוע סלקציה קפדנית בין המניות ושימוש בהגנות המקובלות - פיזור גלובלי, פקודות הגנה ושימוש באופציות מעו"ף כהגנה מפני ירידות".

באשר לשוק האג"ח לנגזרותיו מציינים ראשית בפועלים את הציפיות אתן משקף הסקטור באשר לביצועים המאקרו כלכליים של המשק. מהמק"מים הם גוזרים צפי לעליית הריבית לרמה של 4% ב-12 החודשים הקרובים. המלצתם לאפיק זה נותרה חיובית. השחרים הצמודים הקצרים משקפים לפי כלכלני הפועלים ציפיות לאינפלציה של 2.6% בשנה הקרובה. אפיק זה (הקצר) נותר המומלץ ביותר מבין טווחי ההשקעה בשחרים וככזה בעל הסיכון הנמוך ביותר.

זירה נוספת עליה מתייחסים כלכלני בנק פועלים בסיכום השבוע שערכו הוא שוק המט"ח בו חזר השקל הישראלי (נכון לשער היציג של יום ה' - 4.2130 שקלים) להתווסף מול הדולר. באופן כללי מציינים בפועלים כי "שער הדולר גבוה כעת בכ-7% מרמת השפל שנרשמה באמצע חודש מאי 3.932 שקלים". "הדולר נחלש השבוע בישראל במקביל למגמת ההיחלשות שאפיינה את המסחר בו בשוק המט"ח הבינלאומי", הם מסבירים.

נקודה מעניינת אותה מציינים אנליסטי הבנק היא המשמעות של השינויים האחרונים על מדיניות הריבית של בנק ישראל: "התיסוף בשקל השבוע הקטין את הסיכוי להעלאת ריבית בישראל בתקופה הקרובה". בנוסך הם מציינים כי "גם בארה"ב ההערכות מדברות על יציבות ברמת הריבית - בעקבות זאת נראה כי פער הריביות השלילי הרחב שבין השקל והדולר, יישאר ללא שינוי בחודשים הבאים".

לפיכך הם מעריכים כי "המסחר בדולר בשוק המט"ח הישראלי ימשיך להיות מושפע בתקופה הקרובה בעיקר מהתפתחות המסחר בדולר בעולם". ביתר פירוט לגבי המשק המקומי הם צופים כי: "המסחר בישראל עשוי להיות תנודתי, שכן השקל רגיש להתפתחויות השונות בעולם על רקע הפער השלילי הרחב בין הריבית השקלית והדולרית ואי הוודאות הביטחונית". מצד שני טוענים בלאומי: " הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים שכן המשקיעים הזרים ממשיכים להשקיע בישראל"