שלי ברגמן מימשה אחזקתה באי.די.בי פיתוח ודסק"ש: מכרה מניות בכ-15.7 מיליון שקל

ברגמן, אחותו של נוחי דנקנר, עדיין מחזיקה כ-7% באי.די.בי אחזקות ובגנדן ששולטת בקונצרן

שלי ברגמן, אחותו של נוחי דנקנר, הבעלים של קונצרן אי.די.בי , חיסלה אתמול (א') את אחזקתה בחברות הקונצרן אי.די.בי פיתוח ודסק"ש . במסגרת המהלך מכרה ברגמן 0.05% ממניות אי.די.בי פיתוח בסכום כולל של 8.6 מיליון שקל ו-0.06% ממניות דסק"ש תמורת 7.1 מיליון שקל. שתי העסקאות בוצעו מחוץ לבורסה במחירי השוק. זהות הרוכש לא נמסרה ועל פי הערכות לא מדובר באחיה, נוחי דנקנר.

ברגמן פועלת לרוב בעצה אחת עם אחיה נוחי, ומלבד הקשר המשפחתי ביניהם היא שותפתו בקונצרן אי.די.בי. במסגרת זאת מחזיקה ברגמן באחוזים בודדים בחברת גנדן, שבאמצעותה שולט דנקנר באי.די.בי, וכן מחזיקה נתח של 7.25% ממניות אי.די.בי אחזקות, החברה האם בקונצרן, אשר מוערך ב-405 מיליון שקל.

ככלל, בשבועות האחרונים חזר קונצרן אי.די.בי לבצע במרץ רכישות עצמיות של מניות בחלק מחברות האחזקה שלו, החל מרכישות מתואמות של הבעלים בחברה הגג אי.די.בי אחזקות, דרך הגדלת האחיזה באי.די.בי פיתוח ובדסק"ש וכלה בהגדלת האחיזה בחברת כור. בנוסף, בקונצרן גם ציינו בעבר כי נשקלת הגדלת האחיזה בחברת האגרוכימיה מכתשים אגן, בה הוא שולט באמצעות כור.

אי.די.בי אחזקות ביצעה לאורך השנים האחרונות רכישות עצמיות של מניות הקונצרן, בעיקר מתוך רצון בעליה לבצר את אחיזתו. זאת, מכיוון שהקונצרן חילק לכל אורך השנים האחרונות דיבידנדים שמנים, והבעלים שאפו ליהנות ממנות גדולות ככל הניתן באותן חלוקות. נזכיר, כי באחרונה חלה התפתחות מעניינת בחברה הגג של הקונצרן, אי.די.בי אחזקות, כשהיא נפלטה ממדד המעו"ף, ואחת ההערכות הן שבעליו - דנקנר והמשפחות מנור ולבנת - יבקשו כעת למחוק את החברה מהמסחר בבורסה על-מנת להקטין עוד יותר את השרשור בקונצרן. "