IDE זכתה ב-2 פרויקטים לאספקת מתקני התפלה בהודו, שיכניסו לה 9.5 מיליון דולר

בשני הפרויקטים מדובר בהזמנות חוזרות מלקוחות קיימים * האספקה תושלם בתוך 12-15 חודשים

חברת איי.די.אי. טכנולוגיות (לשעבר הנדסת התפלה), המוחזקת בחלקים שווים על-ידי כימיקלים לישראל וקבוצת דלק , ממשיכה להרחיב את פעילותה בהודו. החברה הודיעה היום, כי זכתה באחרונה בשני פרויקטים לאספקת שלושה מתקני התפלה להודו בהכנסה כוללת של כ-9.5 מיליון דולר.

הפרויקט הראשון הוא הזמנה חוזרת מיצרן מלט, לספק מתקן התפלה נוסף להרחבת אחד ממפעלי ייצור המלט של הלקוח במערב הודו.

אספקתו של המתקן התרמי, שמיועד לספק 3,000 קוב מים ליום מי-זינה לדוודים (מים מזוקקים שמשמשים להרתחה לשם הפקת קיטור), צפויה בטווח של 12-15 חודשים. מתקן קודם, שסופק ללקוח על-ידי החברה הוא בעל תפוקה של 5,500 קוב מים ליום, ופועל באתר הלקוח משנת 2002.

במסגרת הפרויקט השני, שגם הוא הזמנה חוזרת מלקוח, הפעם חברה הפועלת בתחום האנרגיה, זכתה איי.די.אי טכנולוגיות במכרז לאספקת שני מתקני התפלה נוספים המיועדים לספק כ-1,200 קוב מי שתייה ליום כל אחד, למתקן תעשייתי בחופה המזרחי של הודו. גם במקרה זה צפי האספקה הוא 12-15 חודשים.

נציין, כי לאיי.די.אי טכנולוגיות נוכחות של למעלה מ-10 שנים בתת-היבשת ההודית. בשילוב עם הפרויקטים החדשים יגיע מספר המתקנים של איי.די.אי טכנולוגיות בהודו ל-20 מתקנים, אשר ישלימו אספקה של 200 אלף קוב מים ביום באזור.

אבשלום פלבר, מנכ"ל איי. די. אי. טכנולוגיות, מסר כי הזכייה בפרויקטים הללו מחזקת את מעמדה כאחת החברות המובילות בעולם ביישומי אספקת מים מותפלים איכותיים, ועולה בקנה אחד עם שאיפות החברה להעמיק את פעילותה בשוק הבינלאומי.

לדבריו, פרויקטים אלו מממשים את אסטרטגיית ההתרחבות של איי.די.אי, ומצטרפים לכ-360 מתקנים ב-40 ארצות המייצרים מעל ל-1.2 מיליון קוב מים.

דריסת רגל בסין

איי.די.אי טכנולוגיות הספיקה לרשום לזכותה בשנים האחרונות פרויקטים נרחבים בארץ ובעולם בתחום התפלת המים. בין היתר היא הקימה בהשקעה של למעלה ממיליארד שקל את מתקן ההתפלה באשקלון אשר פועל בתפוקה מלאה מאז נובמבר 2005, ואשר מספק כ-15% מצריכת המים הביתית במדינת ישראל.

החברה תקים גם את מתקן התפלת מי הים בשטח תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה. המתקן מיועד להפיק 100 מיליון מ"ק מי שתייה באיכות גבוהה בשנה בהיקף כספי כולל של כ-1.5 מיליארד דולר.

באוקטובר 2006 החברה חתמה על חוזה לאספקה והקמה של שתי יחידות התפלה עבור תחנת כוח לאומית בקזחסטן בהיקף של 14 מיליון דולר, ובחודש שעבר רשמה הישג משמעותי, כשזכתה במכרז להקמת מתקן התפלת מי הים הגדול ביותר בסין, עבור חברת האנרגיה Tianjin SDIC.

השוק הסיני מהווה אתגר מסובך ביותר עבור חברות זרות. מצד אחד פוטנציאל גזירת הקופונים בו הוא אדיר, ומצד שני לזרים קשה מאוד להתנהל מול הממשל הסיני ואנשי העסקים המקומיים, ולהגיע למצב של סגירת עסקה. איי.די.אי ללא ספק הצליחה להכניס כף רגל גדולה מאוד לתוך מדינת הענק.