ברונפמן פישר רוכשת את השליטה בחברת קומטרנס - ללא הפעילות שלה

החברה פועלת בתחומי המחצבות והנדל"ן, ובכוונת ברונפמן פישר לשנות את ייעודה לפעילות תעשייתית ושיווקית

קבוצת ברונפמן פישר, שבשליטת מתיו ברונפמן ושלום יעקב פישר, חתמה אתמול על הסכם עקרונות עם בעלי השליטה בחברת קומטרנס . לפי ההסכם, תרכוש הקבוצה את השליטה מידי בעלי השליטה הנוכחיים, שצפויים לרכוש את פעילותה הקיימת.

3 בעלי ענין בחברה ימכרו לברונפמן פישר 74% מהון המניות של החברה, ובנוסף ניתנה להם זכות למכור לקונה כ-6% נוספים ממניות החברה, וזאת עד 14 יום לפני השלמת עיסקת רכישת המניות. אותם בעלי עניין ירכשו את מלוא פעילות החברה מידיה, כך שהיא תימכר, למעשה, ללא פעילות. לקומטרנס ולחברות הבנות שבשליטתה פעילות בתחומי המחצבות והנדל"ן.

קבוצת ברונפמן פישר הצהירה כי בכוונתה לפעול לאחר הרכישה להכנסת פעילות תעשייתית ושיווקית לחברה בתחומי ייצור הנרות, המגבונים הלחים, אלומיניום וכלים חד פעמיים, כנגד הקצאת מניות.

הרכישה תתבצע תמורת סכום שיישקף את סך המזומנים שיהיו בידי החברה במועד השלמת העסקה כפול שיעור המניות היחסי של המניות הנמכרות, בתוספת פרמיית שליטה בסכום של בין 9-10 מיליון שקל, בכפוף ליתרת המזומנים שתחזיק החברה באותו מועד. כיום נסחרת החברה בבורסה בת"א בשווי שוק של כ-27 מיליון שקל.

השלמת העסקה צפויה תוך 45 יום בכפוף לחתימת הסכם מפורט, השלמת בדיקת נאותות, הערכות שווי וקבלת כל האישורים הנדרשים.

מקבוצת ברונפמן פישר נמסר כי הסכם העקרונות נחתם בהתאם למדיניותה, על פיה פעילויותיה יבוצעו באמצעות חברות ציבורית. כיום פועלת הקבוצה במספר ערוצים בארץ ובחו"ל, ובין השקעותיה הבולטות ניתן למנות את גרעין השליטה בבנק דיסקונט , אחזקה במניות שופרסל ביחד עם קבוצת אי.די.בי אחזקות , רשת איקאה בישראל ופעילות נדל"ן שמתרכזת בעיקרה בחברה הציבורית ישראלום , שהשליטה בה נרכשה בחודש פברואר 2007 וקבוצת ברונפמן פישר הגדילה את אחזקותיה בה לאחרונה.