כלכלני בנק הפועלים מעלים את תחזית האינפלציה ל-2007: תסתכם ב-2.2%

[לאתר אפיקים סולידיים] בחודש שעבר צפו בבנק עליית מחירים שנתית של 1.8% בלבד * חוזים כי בחודשים יולי ואוגוסט יעלו המחירים ב-0.5%, כ"א * באשר למדד יוני שפורסם אתמול ועלה ב-0.7% צפו בפועלים עלייה של 0.5%

בעיקבות מדד חודש יוני המפתיע, הביא את כלכלני בנק הפועלים להטות מעלה את תחזיות המדד שלהם לחודשיים הקרובים, ולשנת 2007. כעת צופים כלכלני הבנק כי השנה תסתיים בשיעור אינפלציה של 2.2% זאת למול תחזית לעליית מחירים של 1.8% בתקופה שניפק הבנק בחודש שעבר.

באשר למדד יוני שעקף את התחזיות, גם בנק הפועלים הופתע משיעורו הגבוה. פועלים צפה כי המדד יעלה ב-0.5%. לאחר התבהרות התמונה, שינו בפועלים את תחזיותיהם לעתיד וכעת הם צופים כי מדד חודש יולי יעלה ב-0.5% - זאת למול תחזית קודמת לעלייה של 0.3% בתקופה. לדעת כלכלני פועלים המדד יושפע בעיקר מהפיחות בשער השקל שישפיע בעיקר כל סעיף הדיור הרגיש לשינויים בדולר והמשפיע על המדד הכולל בצורה נרחבת בשל משקלו הגדול בו.

עוד צופים בפועלים לגבי חודש יולי כי הוא יושפע מהתייקרות מחירי הדלק והעליות העונתיות במחירי הנופש בארץ ובחו"ל. את עליות אלו ימתנו הירידה העונתית במחירי הפירות, הירקות ובסעיפי ההלבשה וההנעלה, עקב תחילת מכירות סוף העונה.

באשר לחודש אוגוסט, גם הוא זכה מפועלים לעדכון בתחזית המדד, גם כן לשיעור של 0.5% מ-0.3% בתחזית הקודמת. חודש זה יושפע מהעליות הצפויות במחירי שכר הדירה, וכן מהעליות במחירי הנופש בארץ ובחו"ל ובמחירי הדלקים והמזון שיקוזזו בחלקן על ידי הירידות העונתיות הצפויות בסעיף ההלבשה וההנעלה, עם התעצמות מכירות סוף העונה. באשר לחודש ספטמבר צופים בפועלים כי המחירים ישארו ברמתם.