השקל המשיך להיחלש מול המטבע האמריקני: הדולר היציג עלה 0.1% ל-4.288 ש'

[לאתר המט"ח] [שערים מצטלבים] האירו היציג מתייצב: ירד ב-0.01% לרמה של 5.9071 שקלים * האנליסטים בסיטי: "השקל מתומחר בחסר, וייסופו צפוי להתחיל בקרוב"

יום המסחר במט"ח התנהל בתנודתיות של השקל מול המטבעות המובילים, הדולר והאירו, כאשר בסיומו ננעל הדולר היציג בהתחזקות אל מול השקל, בעוד ששערו היציג של האירו נקבע סביב רמות הפתיחה. נציין כי האירו נסחר היום בתנודתיות, וזאת לאחר שחצה אתמול את רף 5.9 השקלים, לראשונה מאז סוף שנת 2004. נראה כי האירו נמצא בדרכו לשבור את שיא כל הזמנים שלו, שנקבע בסוף 2004 על 5.9554 שקלים.

נזכיר כי לפני יומיים פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן בחודש יוני, אשר הפתיע בעלייה של 0.7%, מעבר לתחזיות שצפו עלייה של עד 0.5%.

בית ההשקעות סיטי כתב אתמול, בסקירתו על המשק הישראלי, כי השקל מתומחר בחסר, וכי ייסופו צפוי להתחיל בקרוב. למסקנה זו הגיעו האנליסטים מהיקש למקרה הזלוטי הפולני, שהתממש באופן ניכר בתחילת 2005, בפיחות שהוכח כזמני.

שאלת השאלות העומדת כעת בפני המשקיעים נוגעת למדיניות המוניטרית העתידית של בנק ישראל, ובאופן ספציפי יותר, להחלטת הריבית הקרובה ביום שני הבא. מרבית האנליסטים תמימי דעים כי בנק ישראל יתחיל בהידוק המוניטרי בהמשך השנה, אולם לא בהחלטת הריבית לחודש אוגוסט.

הדולר עלה היום ב-0.12% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.288 שקלים. האירו היציג ירד ב-0.01% לרמה של 5.9071 שקלים. אתמול (ב') עלה הדולר ב-0.26%, ושערו היציג נקבע על 4.283 שקלים. האירו הוסיף לערכו 0.32%, חצה, כאמור, את 5.9 השקלים וננעל בשער יציג של 5.907 שקלים.

Easy Forex: הדולר מכוון לנקודת ההתנגדות ב-4.3 שקלים

הדולר המשיך להיסחר אמש ברמות הנמוכות שלו מול המטבעות העיקריים. נתוני המאקרו שאמורים להתפרסם השבוע מצביעים על היחלשות בשוק הבתים.

חששם של הסוחרים גובר על רקע חשדות כי הבנק הפדרלי יצטרך לחתוך בריבית עד סוף שנת 2007. ייתכן כי יו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקה, יתייחס להידרדרות בשוק הבתים בנאום שיישא ביום רביעי.

נתון משמעותי נוסף שאמור להתפרסם השבוע הוא נתון האינפלציה, מדד המחירים לצרכן שמראה אף הוא ירידה משמעותית במספרים, זאת לעומת ליבת המדד שצפוי להראות עלייה קלה. נתונים שיראו השבוע האטה באינפלציה האמריקאית, עלולים להמשיך ולהעיב על הדולר ולהביא אותו לרמות שפל חדשות מול המטבעות העיקריים.

השקל המשיך להיחלש מול הדולר אמש, ונראה כי השפעת נתון מדד המחירים לצרכן שפורסם ביום ראשון לא השפיע על השוק המקומי עם פתיחת המסחר. זאת למרות שהנתון יצא 0.7% לעומת צפי של 0.4%. הצמד סגר ברמות של 4.29, ונראה כי הוא מכוון אל עבר נקודת ההתנגדות הנמצאת ב-4.3.

טווח המסחר שבין 4.3 - 4.33 הוא טווח בעל התנגדות חזקה מאוד עבור הצמד, ושבירה של טווח מסחר זה תאותת על המשך מגמת עלייה עבור הצמד.

פינוטק: הדולר נחלש בעולם מזה 5 שבועות ברציפות

הדולר נחלש מזה 5 שבועות ברציפות וממשיך להיסחר בשפל של כל הזמנים כנגד האירו ,זאת בעיקר בשל ציפיות השוק לנתונים נמוכים מארה"ב היום ,כגון נתוני מדד המחירים ליצרן ונתוני הנדל"ן.

המטבע הישראלי נחלש אמש משמעותית, כאשר הזוג דולר/שקל עלה ביותר מ-2 אגורות ונסחר בשיא של 4.2956. זאת למרות ההפתעה מתחילת השבוע במדד יוני אשר עלה ב-0.7%, הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות שהעריכו עלייה של 0.4%-0.5% בלבד. העלייה נבעה בעיקר מהתחזקות הדולר ביוני ב-4.5%.

כעת ההערכות של מרבית האנליסטים הן שבנק ישראל ישאיר את הריבית על כנה בשיעור של 3.5% גם בחודש אוגוסט. הציפיות להותרת הריבית ברמה הנוכחית משאירה את השקל בהפרש ריביות שלילי של 1.75% כנגד הדולר, ובכך גורמת לשטר הירוק להיות יותר אטרקטיבי בעיני המשקיעים ומביא לגידול של פוזיציות לונג על הדולר ומכירת השקל.

מבחינה טכנית, פריצת רמת התנגדות של 4.298 בטווח המידי עשויה למשוך את הזוג לעליות נוספות עד לרמת התנגדות של 4.35.