בוריס ברזובסקי: סקוטלנד יארד הזהיר אותי מפני התנקשות

המיליארדר-אוליגרך הרוסי הגולה בוריס ברזובסקי נמלט מבריטניה לפני שלושה שבועות לאחר שקיבל "טיפ" מסקולטנד יארד, הבולשת הבריטית, שהוא מהווה יעד של מחסל רוסי, דיווח הבוקר (ד') העיתון "טיימס".

האוליגרך הגולה שנמנה עם מבקריו החריפים ביותר של הנשיא פוטין אמר אמש ל"טיימס" הבריטי שהוא הוזהר ששהייה בלונדון לא תהיה בטוחה עבורו. בריזובסקי מתגורר בלונדון מאז שקיבל מקלט מדיני בבריטניה בתחילת העשור.

"נאמר לי על ידי סקולטנד יארד שחיי בסכנה, והם המליצו שאעזוב את המדינה", אמר ברזובסקי ל"טיימס", "ועזבתי לפני שלושה שבועות, אך חזרתי כעת".

ברזובסקי, שמחזיק במשרד ברובע מייפר היוקרתי של לונדון ומתגורר באחוזה שמורה היטב באזור סארי, אינו יוצא מביתו בלי פלוגה של שומרי ראש. הוא היה יעד לניסיונות חיסול ברוסיה, אך זו הפעם הראשונה בה הוא נתקל באיום חיסול בלונדון.

ה"טיימס" מציין כי הגיעו לידיו דיווחים על כך שהמחסל שהתכוון לפגוע בברזובסקי נלכד במלון הילטון בפארק ליין במערב לונדון, כמה דקות לפני שהתכוון לבצע את זממו. משרדיו של ברזובסקי שוכנים במרחק קצר מהמקום. סקוטלנד יארד מסר אמש שהוא אינו מוכן להתייחס לנושא זה.

לפי ה"טיימס", החשיפה של ניסיון ההתנקשות עשויה להסביר את הקו הנוקשה שממשלתו של גורדון בראון החליטה לנקוט כלפי מוסקבה השבוע. שלשום (ב') הורה שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד לארבעה דיפלומטים רוסים, שנחשבים לאנשי השירותים החשאיים, לעזוב את בריטניה בתוך עשרה ימים. העילה הרשמית לגירוש הדיפלומטים היתה אי נכונותה של רוסיה להסגיר לבריטניה את אנדרי לוגובוי, קצין ביון רוסי לשעבר, שחשוד בהתנקשות בחייו של אלכסנדר ליטבינינקו, שותף של ברזובסקי. ליטבינינקו מת בייסורים בנובמבר בשנה שעברה, לאחר שהורעל על ידי איזוטופ רדיואקטיבי.