3 ימים בלבד אחרי בז"ן חיפה: פז מעלה את מחירי הדלק בבז"ן באשדוד

בכירים בחברות הדלק: "מדובר בתיאום מחירים" * פז: "העלאת המחירים אינה זהה" * בנוסף, הועלו מחירי שאר מוצרי הדלק הסיטונאים שאינם בפיקוח

שלושה ימים בלבד לאחר שבית הזיקוק בחיפה העלה מחירים, מצטרף אליו גם בית הזיקוק באשדוד שבבעלות פז , שבשליטת צדיק בינו. ל"גלובס" נודע כי בז"ן אשדוד הודיע היום (ה') לחברות הדלק על העלאת מחירי הדלק הסיטונאים בשיעור של כ-2% בממוצע ובכך יישר קו עם בז"ן חיפה שהעלה בתחילת השבוע את המחירים. בחלק מהמוצרים העלאת המחיר היא בשיעור גבוה יותר מאשר חיפה.

מהמחירון שהעביר בז"ן אשדוד לחברות הדלק עולה כי מדובר בתוספת של כ-5 דולר לטון לאספקת בנזין 95 ו-96 אוקטן; תוספת של כ-10 דולר לטון לאספקת דלק למטוסים (קרוסין) ותוספת של כ-8 דולר לטון לאספקת סולר להסקה.

בז"ן אשדוד העלה גם את המחירים של כל שאר מוצרי הדלק הסיטונאים שאינם בפיקוח. מחיר הסולר לתחבורה עלה בכ-9 דולר לטון, המזוט בכ-5 דולר לטון.

גורמים בחברות הדלק טענו היום כי מדובר בסימן ברור לתיאום מחירים בין בתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד. לדבריהם, "תמוה מאוד שיומיים בלבד אחרי שבית הזיקוק בחיפה מעלה מחירים, גם בית הזיקוק באשדוד נוהג באותה צורה. על רשות ההגבלים ומשרד התשתיות לוודא שאין תיאום מחירים בין בתי הזיקוק, אחרת לא תהיה תחרות על המחיר".

מפז נמסר כי "העלאת המחירים באשדוד אינה זהה לחיפה. בז"ן אשדוד הושפע מהשחיקה במרווחי הזיקוק מתחילת מאי וזאת כחלק ממגמה העולמית".