שנתיים אחרי פתיחת הרציפים באשדוד: פורסם המכרז להקמת מסוף הרכבת ב-130 מיליון ש'

כשנתיים אחרי פתיחת הרציפים החדשים בנמל איתן באשדוד, חברת נמלי ישראל יצאה בשבוע שעבר במכרז להקמת מסוף הרכבת בנמל אשדוד. כך נודע ל"גלובס". היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-130 מיליון שקל. העיכוב בחיבור נמל איתן למסילת הרכבת נחשב לאחד מהליקויים בפרויקט בו הושקעו למעלה מ-3 מיליארד שקל.

בחברת נמלי ישראל בניהולו של שלמה בריימן קידמו בשנה האחרונה את הקמת מסוף הרכבת בנמל אשדוד, על מנת לתת מענה לגידול בתנועת המטענים בנמל.

העובדה שהרציפים החדשים בנמל אשדוד נפתחו ביולי 2005, ללא חיבור למסילת הרכבת, היתה אחת הסיבות שהתפוקה בנמל איתן לא עמדה בציפיות. העיכוב בהקמת מסוף הרכבת גרר ביקורת קשה מצד הנהלת נמל אשדוד, בטענה שנוצר לחץ של משאיות בשערי הנמל.

לפי הסיכום חברת נמלי ישראל תקים את מסוף הרכבת החדש במימון משותף עם רכבת ישראל. המסוף ימוקם באורך רציפי נמל איתן וישתרע על שטח של 330 דונם.

על פי תנאי המכרז שפרסמה חברת נמלי ישראל מסוף הרכבת החדש יכלול תחנת מיון מטענים בעלת 6 מסילות ותחנה תפעולית הכוללת 3 מסילות באורך כולל של 10 ק"מ והן תקשרנה את המסוף לתוואי מסילת רכבת המטענים הפועלת בנמל אשדוד זה שנים, ולרשת המסילות הארצית.

בחברת נמלי ישראל אישרו את הידיעה ואמרו כי "המסוף החדש יאפשר שינוע יעיל של מכולות מנמל אשדוד ואליו, תוך שיפור הלקוחות והורדת הגודש בכבישים והעומסים בשערי הכניסה לנמל".