חוזר לשורשים: רביב צולר, מנכ"ל נס לשעבר, ימונה ליו"ר כלל חיתום

צולר החל את דרכו המקצועית בפיננסים * במקביל, יוסי שוורץ מונה למנכ"ל כלל רומניה

רביב צולר, עד לאחרונה מנכ"ל נס טכנולוגיות, עובר מתחום ההיי-טק לפיננסים, והיום מונה לתפקיד יו"ר כלל פיננסים חיתום, אותה מנהל צחי סולטן. צולר יחליף את שי פוגל, שכיהן גם כמשנה למנכ"ל כלל ביטוח ועובר לארצות-הברית כדי לנהל את חברת הביטוח גארד פייננשל, שרכשה כלל. לפני 10 ימים התקבלה אצל צולר הצעתה של כלל פיננסים, שחיפשה אישיות חיצונית מעולם העסקים שתחליף את פוגל, בתפקיד שאותו מילאו עד היום בעיקר אנשים מתוך קבוצת כלל.

"אני שמח להצטרף לגוף החיתום המוביל בארץ", אמר היום צולר בהתייחסו למינוי, "האתגרים בתחום רבים, ונצעיד בעוצמה את שוק גיוס הכספים החוץ-בנקאי, תוך הרחבת שיתופי הפעולה הבינלאומיים בנושא".

צולר (43) אמנם מגיע לכלל מענף ההיי-טק, אך לא מדובר מבחינתו בהסבה אלא בחזרה לשורשים, שכן מלבד העובדה שההשכלה שלו היא בתחום הכלכלה והחשבונאות, הוא היה בעבר שותף בחברת איפקס מוטבים (כיום בית ההשקעות דש-איפקס).

צולר היה ממייסדי חברת נס טכנולוגיות שהוקמה בשנת 1999, ובתחילה שימש כסמנכ"ל הכספים שלה. משנת 2001 ועד מארס האחרון כיהן כמנכ"ל החברה, ונחשב לאחראי על ההנפקה המוצלחת שלה בנאסד"ק לפני כשלוש שנים. עם פרישתו מנס במארס ציין צולר, כי אין בכוונתו להמשיך בתחום ההיי-טק, ולכן אין זה מפתיע שחזר לתחום הפיננסים.

ועדיין, המעבר מניהול חברת היי-טק גדולה לתפקיד יו"ר בחברה פיננסית קטנה בהרבה, מעט מפתיע. עם זאת, ככל הנראה לא יהיה זה התפקיד היחיד שימלא צולר בקריירה החדשה שלו, ולא מן הנמנע שבקרוב הוא יתמנה למשרה נוספת.

כלל חיתום היא מחברות החיתום הגדולות בישראל, והכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-54.7 מיליון שקל, לעומת 12.7 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. תוצאות כלל פיננסים משקפות את הרווחיות הגבוהה המאפיינת את פעילות החיתום: בעוד שהכנסות החיתום היוו רק 30% מסך ההכנסות של כלל פיננסים, הרווח התפעולי של כלל חיתום, שעמד ברבעון על 41.7 מיליון שקל, היווה יותר מ-60% מסך הרווח התפעולי של החברה.

חילופים בכלל רומניה

אלה לא החילופים היחידים בקבוצת כלל בימים אלה, שכן חילופי אישים מתנהלים גם בהנהלת כלל רומניה. יוסי שוורץ, בעבר מנהל אזור השרון בבנק הפועלים, מחליף את זהר מורגן כמנכ"ל כלל רומניה.

"כלל רומניה נמצאת כיום במצב פתיחה מצוין. אנחנו צופים כי תמשיך להתבסס לקראת הפיכתה למוקד רווח משמעותי לחברה", ציין אביגדור קפלן, מנכ"ל כלל ביטוח.

בחברה הרומנית של כלל ביטוח מועסקים כ-140 עובדים. באמצע אפריל החלה כלל רומניה למכור פוליסות ביטוח, לאחר שקיבלה רישיון מהפיקוח על הביטוח ברומניה לעסוק בענף ביטוח רכב חובה (ביטוח רכוש צד ג', שהוא ביטוח רכב חובה ברומניה). "