מיץ מלפפונים

כמה טיפים למיצוי יעיל של העונה הכי לא בוערת בסביבת העסקים

ליאורה ליפץ היא יו"ר לשכת המאמנים הישראלי ומפרסמת מדי יום טיפ יומי למנהלים בזירת העסקים. להרשמה ולקבלת טיפ יומי חינם לחץ כאן

אנו בעיצומה של חופשת הקיץ, הנודעת בכינויה החופש הגדול. אם נשאל הורים, רבים מהם יאמרו שהחופש הוא צרה צרורה - הימים הקשים ביותר בשנה. הילדים יוצאים מהמסגרת, משתוללים ופורקים כל עול.

אנשי העסקים יגידו שבתקופה זו לא ניתן לקדם דבר כי רוב האנשים לא נמצאים בעבודה, לאיש אין אנרגיה ורצון להתאמץ ובכלל, שיגמר כבר הקיץ הזה.

בעיני יש לתקופה זו חשיבות שכן היא הזדמנות למנוחה והתאווררות. אנחנו, שלא כמו ילדי בית ספר, איננו יכולים לקחת פסק זמן מהעבודה לחודשיים. אך גם אם אנו ממשיכים לעבוד, "החופש הגדול" יכול להוות עבורנו תזכורת שגם לנו מותר וחשוב להאט את הקצב ולהתכונן להתחלות החדשות של השנה החדשה.

המנוחה נועדה לצבירת כח וליצירה של כוחות חדשים. החופש משחרר, ומאפשר לצאת לדרך חדשה, שונה ואולי טובה יותר.

כמה עצות לניצול ומיצוי "עונת המלפפונים"

תעשו סדר
הטלפון כמעט ואינו מצלצל, כמות האימיילים יורדת מ-150 ביום ל-30. רוב הישיבות הקבועות לא מתקיימות, מכיון שבכל שבוע מישהו אחר בחופשה, הרבה חדרים סגורים ובמטבח אפשר להכין קפה בלי לחכות בתור. תענוג אמיתי. אכן, התפנה זמן! והוא הטוב ביותר כדי לנקות את השולחן והמחשב.

עברו על כל התיקיות שעל השולחן שלכם, הניירות והמסמכים שאגרתם במשך השנה ועליכם לטפל בהם. שבו בנחת, שימו מוסיקה במחשב, כוס קפה (לא סיגריה בבקשה) והתחילו לעבור עליהם במטרה לסיים את הטיפול בהם אחת ולתמיד.

פרוייקטים מיוחדים
בין המסמכים שהצטברו אצלכם וניגשתם לסדר אותם, תמצאו בודאי משימות גדולות וחשובות ששמתם בצד כי הפעילות השוטפת לא אפשרה לכם להגיע אליהן. ובכן, עונה זו של השנה - היא הזמן שלהן!

החליטו שבכל שבוע אתם לוקחים פרויקט "גדול" אחד ומסיימים אותו. עכשיו יש לכם זמן לברר בנחת את כל הדברים שרציתם לברר כדי לסיים את המשימה - לגלוש באינטרנט כדי למצוא חומרים רלוונטים וכיוצא באלה.

זה הזמן לכל הדברים שרציתם לעשות במשך השנה ולא מצאת להם זמן. למשל - לקרוא חומר מקצועי. אני תמיד אוספת מגזינים מקצועיים וכתבות מעניינות שאני גוזרת מעיתונים יומיים לתיק שעומד מאחורי השולחן שלי, על הרצפה, ובכל בוקר מסתכלת עליו בתסכול הולך וגובר. בקיץ הזה אני מתכוונת לפתוח סוף סוף את התיק, לעיין בתוכנו ולהפרות את עצמי ברעיונות שיעזרו לי בהמשך.

שיעור חברה
גיבוש מחלקתי והתקרבות לקולגות הם גם מן הדברים שאפשר לנצל עבורם את הקיץ. לכו לסעודת צהרים משותפת, ארגנו ערב מחלקתי במסעדה או בבית אחד העובדים ואל תתפתו להכניס לארועים אילו דיונים בענייני העבודה. כל השנה אמרתם זה לזה: "וואללה צריכים לצאת פעם ביחד לשתות", "אני רוצה שתכירי את בעלי (או אשתי)" , "אנחנו חייבים למצוא זמן לדבר על זה, לא ידעתי שגם אתה מתעניין בנושא" - הקיץ הוא הזמן לכך!

רוצה לקבל כל יום טיפ?
לחץ כאן
להרשמה לקבלת טיפ יומי מליאורה ליפץ, יו"ר ארגון המאמנים הישראלים.