טר ארמה תתמודד יחד עם שיכון ובינוי ואשטרום במכרז להקמת כביש 531

טר ארמה צפויה להחזיק ב-7%-8% מקבוצת "דרך השרון" הכוללת את שיכון ובינוי ואשטרום בהתמודדות על המכרז בהיקף של 3 מיליארד שקל

חברת התשתיות טר ארמה מצטרפת לשיכון ובינוי ואשטרום במכרז להקמת כביש רוחב 531. ל"גלובס" נודע, כי טר ארמה צפויה להחזיק ב-7%-8% מקבוצת "דרך השרון" הכוללת את שיכון ובינוי ואשטרום בהתמודדות על המכרז בהיקף של 3 מיליארד שקל. בקרוב צפויות שיכון ובינוי ואשטרום להגיש לוועדת המכרזים לפרויקט, בראשות סגן החשכ"ל, אבי דור, בקשה רשמית לצירופה של טר ארמה לקבוצה.

כביש 531 נחשב לאחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור המרכז. הכביש צפוי לקשר בין כביש חוצה ישראל במזרח באזור מחלף חורשים לכביש החוף (כביש 2) במערב באזור רשפון. גורמים בענף התחבורה מעריכים כי הצטרפותה של טר ארמה לשיכון ובינוי ואשטרום צפויה לחזק את הקבוצה לקראת מועד הגשת ההצעות במכרז.

את שיכון בינוי ואשטרום מייצגים עו"ד תמי פירון סמורודינסקי וראיק חורי ממשרד מ. פירון, ועוה"ד אריאל זליכוב, איתי גפן ועומר פורז, ממשרד גורניצקי ושות'. חברת מעלות העניקה באחרונה דירוג AA מינוס לשלב ההקמה של הפרויקט, ודירוג גבוה יותר שנע בין AA ל-AA פלוס עבור תקופת ההפעלה של הכביש. הדירוג נערך עבור ועדת המכרזים לקראת שלב הגשת הצעות.

הגשת ההצעות למכרז צפויה במהלך הרבעון האחרון של 2007. למכרז המיון המוקדם ניגשו חמש קבוצות בהן קבוצת שפיר הנדסה והאחים רויכמן; שיכון ובינוי ואשטרום; קבוצת חוצה השרון הכוללת את ארנסון ואלקטרה; קבוצת הראל השקעות וחברת התשתיות רולידר ודניה סיבוס של אפריקה ישראל שצפויה להתמודד במכרז לבדה.

עלות הקמת הכביש נאמדת ב-1.8 מיליארד שקל, אך היקפו הכספי גבוה יותר מאחר שיכלול גם הקמת קו רכבת לכפר סבא לאורך חלקו המערבי של הכביש מצומת רעננה ועד לחיבור עם כביש החוף.

כחלק מהמאמצים לקדם את הפרויקט קבעו משרדי האוצר והתחבורה כי מענק ההקמה לזכיין יעמוד על 75% מהיקף הפרויקט בשל המורכבות שלו. הפרויקט מבוצע בשיטת ה-PFI בה היזם מתכנן מקים ומתפעל את הכביש בתמורה לתשלום דמי שכירות שנתיים מהמדינה. על פי המכרז, המדינה תשלם תשלום משתנה של 1.5 אג' בגין כל ק"מ נסיעה של כלי רכב, ותשלום תקופתי קבוע של 40 מיליון שקל. ההסכם עם הזכיין צפוי להיחתם לתקופה של 24 שנה ו-11 חודשים.