מוחמד דחלאן, היועץ לביטחון ברשות, התפטר

היועץ לביטחון לאומי ברשות הפלשתינית, מוחמד דחלאן, הגיש היום (ה') את התפטרותו ליו"ר הרשות, אבו-מאזן. דחלאן כתב, כי הוא מגיש את התפטרותו בשל סיבות בריאותיות.

דחלאן הסביר עוד במכתבו, כי הוא מתפטר נוכח הנסיבות המיוחדות של מצבו ונוכח התרחקותו מהפעילות הפוליטית. דחלאן הודה לאבו-מאזן על תמיכתו בו לכל אורך תקופת עבודתו והבטיח במכתבו להמשיך ולהיות חייל נאמן . יצויין, כי מוחמד דחלאן עובר בתקופה האחרונה טיפול משקם באירופה, לאחר שעבר שני ניתוחים בברכו.

דחלאן, שנחשב בעבר לאיש החזק ברצועת עזה, עמד במרכז העימות בין הפתח' לחמאס ברצועה. בחמאס האשימו אותו, כי הוא עמד בראש הפוטץ' שתוכנן נגדם מאז נבחרו בשנה שעברה. דחלאן נהנה בעבר מפופולאריות רבה בקרב אנשי הפתח', בעיקר בעזה, אולם תוצאות העימות עם החמאס גרמו לכך שרבים בתנועה הטילו עליו את האחריות לתבוסה בעזה.

למרות ההתפטרות, גורמים ברשות מעריכים, כי דחלאן, הנהנה מיחסים מצויינים עם גורמים ערביים ובינלאומיים, עדיין לא אמר את המילה האחרונה והוא עוד צפוי לשוב לעמדות מפתח ברשות הפלשתינית, לאחר שתרגע הסערה הנוכחית.

רק לפני כמה שבועות נודע, כי חשבונות בנק שנוהלו על ידי דחלאן הולאמו בפקודת ראש הממשלה הפלשתיני, סלאם פיאד. החשבון ובו כמה מיליוני דולרים, נוהל בידי דחלאן, מתוקף תפקידו כיועץ לביטחון לאומי.