כלכלני הפועלים לא נלחצים מהירידות בבורסה: "ממשיכים להמליץ ללקוחות על החזקה מלאה במניות"

הכלכלנים: העלאת הריבית הייתה אמנם מפתיעה, אך שער הריבית עדיין נמוך * על עונת הדוחות: "אנו צופים מגמה חיובית בדוחות ענפי הפרמצבטיקה, הכימיה, הבנקאות, הביטוח ובחברות האחזקה" * האיום המרכזי על שוק המניות המקומי: הנעשה בשוקי העולם

חרף השבוע השלילי בבורסה, שהסתיים אתמול באקורד צורם, כלכלני בנק הפועלים ממשיכים להאמים בשוקי המניות המקומי, ואומרים כי "למרות התנודתיות של השבועות האחרונים בשוק המניות, אנו סבורים כי באפיק זה עדיין טמון פוטנציאל להניב תשואה עודפת למשקיעים על פני האפיקים הסולידיים".

הכלכלנים מציינים כי העלאת הריבית המפתיעה בשבוע האחרון עלולה להביא לאי ודאות וללחץ שלילי בטווח הקצר, "אולם בסופו של יום הריבית עודנה נמוכה מאוד במונחים היסטוריים של המשק הישראלי, וגם בתחזיות השמרניות ביותר לא מדובר על עליה לרמות גבוהות ביחס להשוואה ההיסטורית".

כמשקל נגדי מזכירים בבנק הפועלים כי שלל הנתונים הכלכליים שמתפרסמים חדשות לבקרים עודם חיוביים, ותומכים במגמה החיובית בשוק. גם עונת הדוחות המתקרבת צפויה להערכתם להתאפיין בשיפור בתוצאות החברות, מה שיתרום ברמת המניות הבודדות למגמה החיובית בשוק.

באשר לעונת הדוחות, שתחל באופן רשמי בשבוע הבא בת"א, מציינים הכלכלנים כי "אנו צופים מגמה חיובית בדוחות ענפי הפרמצבטיקה, הכימיה, הבנקאות, הביטוח ובחברות האחזקה. הענפים שבהם צפויה מגמה מעורבת הם ענפי הקמעונאות, המזון, התקשורת והנדל"ן".

עם זאת, האיום המרכזי על שוק המניות המקומי נותר לפי שעה הנעשה בשוקי העולם, כשבשבוע האחרון ניכר הלחץ השלילי בשוקי המניות המפותחים (לעומת עליות בשווקים המתעוררים, להם שייכת הכלכלה המקומית).

"אנו ממשיכים להמליץ ללקוחות על החזקה מלאה במניות", אומרים הכלכלנים. "וזאת נוכח הפוטנציאל שעדיין טמון בשוק זה לעומת האפיקים האלטרנטיביים. כדי להקטין את הסיכון בשוק מומלץ לנקוט בהגנות המקובלות, ובהן אופציות מעו"ף (הנהנות מסטיית תקן נמוכה) והצבת פקודות מסוג Stop Loss להגנה במקרה של שינוי מגמה בשוק".