חברת קאדברי-שוופס (סימול: CSG), חברת הממתקים הגדולה ביותר בעולם, הודיעה כי היא מאריכה את מועד היעד שהציבה למכירת החטיבה האמריקנית למשקאות, האחראית לייצור ד"ר פפר, סבן-אפ וסנאפל. זאת על רקע מצוקת האשראי שמאפיינת את השוק האמריקני בימים האחרונים.
בחודש מרץ הודיעה החברה כי היא תמכור את יחידת ייצור המשקאות בעקבות לחץ מצדם של המשקיעים, ומינתה את גולדמן סאקס, מורגן סטנלי ו-UBS כיועצים למכירה העתידית. ואולם, מצוקת האשראי בארה"ב והירידות בשוקי המניות הובילו לדחיית מועד המכירה.
"שוק מינוף החובות חווה תנודתיות גבוהה מאוד בימים האחרונים. כתוצאה מכך, החלטנו להאריך את לוח הזמנים של המכירה, על מנת לאפשר לקונים פוטנציאליים להשלים את הצעות הרכש כששוק החוב יהיה יציב יותר", אמרה החברה.
נזכיר כי דחיית המועד מתרחשת על רקע הכישלון אתמול (ה') של הבנקים בוול סטריט ובסיטי של לונדון במכירת אג"ח למימון ההשתלטויות על קרייזלר ואליאנס בוטס, גם אחרי שהציעו ריביות גבוהות יותר. פירוש הדבר הוא שהבנקים יצטרכו לרשום את ההלוואות שהם יעניקו לחברות הרוכשות במאזנים שלהם, מה שיגביל את יכולתם לממן עוד עסקאות ביי-אאוט ממונפות.
"זהו ברומטר, המראה לנו שקשה כעת לסגור עסקאות", אמר מרטין דבו, אנליסט בבית ההשקעות אינבסטק בלונדון. "אנו נמצאים בתקופה של אי וודאות", הוסיף. דבו הפחית בהערכת המחיר של המכירה ל-7.2 מיליארד אירו (14.7 מיליארד דולר) מהערכה קודמת של 8 מיליארד אירו. המלצתו למנייה היא "החזק".
החברה אמרה כי עדיין ישנה התעניינות חזקה מקונים פוטנציאליים. ההערכה היא כי שתי קרנות הון פרטיות עתידות להציע מחיר רכישה, שינוע בין 13 מיליארד ל-14 מיליארד דולר. מניית החברה הנסחרת בוול-סטריט איבדה בשבוע האחרון כ-9%, על רקע ההערכות כי תתקשה לעמוד במועד המכירה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.