מריל לינץ' מזהירים: תיקון יולי אינו בהכרח העתק של התיקון האלים והרווחי מאד בדיעבד של פברואר

(עדכון) - במריל מעריכים כי המגמה השלילית תימשך; עד מתי? בעבר רשמו שוקי ה-EM ירידה ממוצעת של 17% ב-18 ימי המסחר שארך תיקון

שוקי המניות בכלל ואלו שבשווקים המתעוררים (EM) בפרט רושמים בימים האחרונים תיקונים חדים כלפי מטה (בורסות ניו-יורק / בורסת ת"א). בבנק ההשקעות מריל לינץ' ממליצים לשים לב למתאם החיובי בין התיקונים בשנים האחרונות, חלקם אלימים, לבין "אירועי אשראי".

ומה הלאה? לפי מריל המגמה השלילית תימשך. עד מתי? בהתבסס על נתוני העבר, שוקי ה-EM רשמו ירידה ממוצעת של 17% ב-18 ימי המסחר שארך בממוצע כל תיקון ב-5 התיקונים האחרונים (האחרון נרשם בפברואר), כך שמרווח התיקון כלפי מטה עודנו קיים.

במריל "שומעים" שהמונח בשוק המשמש להסבר הירידות הוא "תיקון" ולא "קריסה". סנטימנט כזה עשוי לאותת שהמשקיעים סבורים שהתיקון האלים של פברואר שהתברר, בדיעבד כמובן, כ"הזדמנות קנייה" לשלל ני"ע במחיר מציאה, ישוב על עצמו.

"תיקון יולי אינו בהכרח העתק של התיקון האלים והרווחי מאד בדיעבד של פברואר," מנפקים כלכלני בנק ההשקעות אזהרה.

צפי להאטה בכלכלה הגדולה בעולם, ארה"ב - "בהינתן המשך אינפלציה נמוכה, ירידת התשואות מאותתות על ציפיות להאטה כלכלית," כותבים במריל. בידקו את תשואות ה-Treasuries האמריקניות לשנתיים, מייעצים במריל, אם התשואות עליהן ירדו מתחת ל-4.5%, רמת שפל של 18 חודשים, תיפגע החשיפה למניות וב-EM יסבלו מכך.

ראו גם סקירות אקטואליות נוספות: ג'ים קריימר וליהמן ברדרס.