אפריקה ישראל ויזם הנדל"ן שעיה בוימלגרין הגיעו היום להסכם היפרדות סופי

כל הפרויקטים המשותפים של בוימלגרין ואפריקה ישראל במיאמי יועברו לשליטתה של אפריקה ישראל, ובנוסף יועברו לבעלותה המלאה פרויקטים נוספים בניו-יורק

אחד מהסכסוכים העסקיים הגדולים בעולם הנדל"ן הגיע היום לקיצו. חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב ויזם הנדל"ן שעיה בוימלגרין הגיעו היום להסכם היפרדות סופי, במסגרתו חילקו ביניהם הצדדים את הנכסים המשותפים ברחבי ארצות-הברית, למעט מספר פרויקטים שיושלמו יחדיו. על עסקים משותפים בהמשך הדרך, כמובן שאין מה לדבר.

מההסכם שנחתם היום עולה, כי כל הפרויקטים המשותפים של בוימלגרין ואפריקה ישראל במיאמי יועברו לשליטתה של אפריקה ישראל, ובנוסף יועברו לבעלותה המלאה פרויקטים נוספים בניו-יורק, ביניהם: וול סטריט 23, החלק המסחרי בפרויקט 15 ברוד, פרויקט Gowanus village, 88 לאונרד וחלק מסחרי בפרויקט בשם WSquared. ומה יקבל בוימלגרין בתמורה? הוא יקבל לידיו את פרויקט אטלנטיק קורט בניו-יורק, פרויקט Chelsea 10, פרויקט ביצ'פרונט, החלק המסחרי בפרויקט 84 FRONT והחלק המסחרי כולל חניונים בפרויקט 85 ADAMS.

שמות הפרויקטים בוודאי לא אומרים הרבה למי שאינו בקיא בפרויקטי הנדל"ן שבניו-יורק ובמיאמי, אך אפריקה מפרטת את מה שאמור באמת להיות חשוב מבחינת המשקיעים, והוא התרגום הכספי של החלפת הנכסים הללו. השותפות בין בוימלגרין לאפריקה נחלקה באופן הבא: אפריקה החזיקה ב-65% מכל פרויקט ובוימלגרין החזיק ב-35%. על=פי ההסדר החדש תעביר אפריקה לבוילמגרין פרויקטים שסך ההשקעה בהם היה 9.5 מיליון דולר, ותקבל לידיה פרויקטים שסך ההשקעה בהם עמד על 172.5 מיליון דולר. בהתחשב בכך שקודם לקבלת חלקו של בוימלגרין החזיקה אפריקה כבר 65% מהפרויקטים, הרי שלמעשה היא קיבלה לידיה תוספת של פרויקטים שההשקעה בהם הסתכמה בכ-60.4 מיליון דולר נוספים.

לצד נתון זה מציינת אפריקה כי היקף התחייבויותיה כלפי הגופים שמימנו את אותם נכסים יהיה 408.3 מיליון דולר. למעשה, מבחינה מאזנית אין שינוי בהיקף החוב של אפריקה באותם פרויקטים, מכיוון שהיא נאלצה לאחד את מלוא ההתחייבויות בשל היותה בעלת 65% בהם אך בפועל בוימלגרין היה אחראי ל-35% מהחוב. כעת, מבחינה מעשית היקף החוב של אפריקה בפרויקטים אלו יגדל ב-142.4 מיליון דולר מכיוון שבוימלגרין כאמור כבר אינו מחזיק ב-35% מהפרויקטים.

[לעיתון הדיגיטלי]

[הרחבה במהדורה המודפסת]