אפריקה ישראל במו"מ לרכישת חלקו של מייקל דייוויס בבית ההשקעות שלה

מדובר ב-20% תמורתם צפויה הקבוצה לקבל כ-20 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל * הרקע לעסקה: כוונתה של אפריקה לרכוש את בית ההשקעות אי.בי.אי ולהיות הבעלים היחידי בחברה

קבוצת מייקל דייוויס נמצאת במו"מ מתקדם עם אפריקה ישראל , למכירת חלקה של הקבוצה בבית ההשקעות של אפריקה ישראל לפי שווי של 100 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". קבוצת מייקל דייוויס מחזיקה ב-20% מבית ההשקעות, וצפויה לקבל תמורת חלקה כ-20 מיליון שקל.

הרקע לעסקה, על פי ההערכות, הוא ההתקדמות במגעים עם בית ההשקעות אי.בי.אי, אשר כפי שדווח לפני מספר שבועות אפריקה ישראל מנהלת מגעים לרכישתו. אי.בי.אי עוסק במגוון הפעילויות של בתי השקעות, ביניהם ניהול תיקים וקרנות נאמנות ושירותי ברוקראז'. קבוצת מייקל דייוויס, לעומת זאת, מתמחה בעיקר בפעילות בשוק הנגזרים, כך שאין לה למעשה יתרון יחסי מעצם ההחזקה באי.בי.אי.

שיתוף הפעולה בין שני הגופים החל לפני פחות משנתיים, כשאפריקה ישראל החליטה להיכנס לפעילות משמעותית בתחום הפיננסי ורכשה מספר קרנות נאמנות מחברת הקרנות עמדה של בנק מזרחי. את הקרנות הללו ניהלו בפועל חברות הברוקרים ארטרייד ומייקל דייוויס, המתמחות בנגזרים. במקביל לרכישת קרנות הנאמנות, רכשה אפריקה ישראל חלק מארטרייד, ומייקל דיוויס רכש חלק נוסף, כשעל בסיס ארטרייד התפתחה פעילות בית ההשקעות שלה, העוסק בניהול תיקים וקרנות נאמנות ומנהל כיום כ-3 מיליארד שקל.

אחרי פחות משנתיים של שותפות, צפויים הצדדים להפריד כוחות, על רקע רצונה של אפריקה ישראל להרחיב באופן משמעותי את הפעילות הפיננסית שלה באמצעות רכישה של בית השקעות גדול דוגמת אי.בי.אי, וכן רצונה להיות הבעלים היחידי באותו בית השקעות. קבוצת מייקל דיוויס מצידה, מבקשת להתמקד בתחום התמחותה - פעילות בשוק הנגזרים.

ולמרות הפרידה הצפויה, לא מן הנמנע כי יתרחשו בעתיד שיתופי פעולה נקודתיים בין שני הגופים.

קבוצת מייקל דייוויס מחזיקה גם בתכלית תעודות סל, המנהלת כ-7 מיליארד שקל, כשדייוויס עצמו מחזיק בכ-80% בחברה, וביתר מחזיק בנק דיסקונט באמצעות בית ההשקעות תכלית. בהתאם לרפורמת בכר, בנק דיסקונט ייאלץ למכור את אחזקותיו בחברת תעודות הסל עד שנת 2011, ועל פי הערכות בשוק ההון, אפריקה ישראל היא אחת המועמדות המרכזיות לרכוש את חלקו של הבנק בתכלית תעודות סל. מכאן, שגבוהים הסיכויים כי בעתיד יחזיקו שוב שני הצדדים בחברה משותפת.