ב-IBI מתחילים לסקר את פז במבול מחמאות: ממליצים לקנות המניה עם מחיר יעד של 530 ש'

זאת לאור "מובילות החברה, החשיבה האסטרטגית ארוכת הטווח, תכניות הפיתוח האגרסיביות בתחום אשר טומן בחובו רווחים אפשריים ובזכות מדיניות דיבידנד נדיבה"

בית ההשקעות IBI מספק היום רוח גבית למניית פז נפט , ומתחיל לסקר אותה בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 530 שקל, מחיר הגבוה בכ-15% ממחיר המניה כיום בשוק.

פז, חברת האנרגיה הגדולה בישראל המחזיקה ב-27% משוק האנרגיה המקומי, צפויה ליהנות בשנים הקרובות, לטענת האנליסטים, בעוד יבלטו יתרונותיה "שנובעים מההסיטוריה הארוכה שאפשרה בעלות על תחנות הדלק במיקומים אסטרטגיים, הניהול האיכותי אשר קרא את המגמות במשק לפני החברות האחרות וכן בזכות הסינרגות החזקות מול בית הזיקוק אשדוד".

ב-IBI מדגישים כי מנועי הצמיחה העיקריים של החברה הם המשך פתיחה אגרסיבית של תחנות באזורים בעלי נוכחות דלה, מינופם באמצעות חנויות הנוחות Yellow ושימוש בעוצמה של בית הזיקוק. "כל אלה יובילו לשיפור ברווחי החברה בשנים הבאות, המלווה בתזרים חזק שמתורגם לדיבידנדים".

לפז יש כיום 260 תחנות דלק, ומספר זה צפוי לגדול ל-340 ואף יותר עד 2012. בשלהי 2006 היו לפז 163 חנויות Yellow, אך עד סוף העשור יגדל מספר זה ליותר מ-300.

בבית ההשקעות מסכמים, כי "בזכות מובילות החברה, החשיבה האסטרטגית ארוכת הטווח, תכניות הפיתוח האגרסיביות בתחום אשר טומן בחובו רווחים אפשריים ובזכות מדיניות דיבידנד נדיבה, אנו ממליצים על 'קנייה'".