עמיר פרץ פנה לוינוגרד: רוצה לחקור עדים שהעידו לפני הוועדה ולזמן עדים נוספים מטעמו

עוה"ד של פרץ, איתן לירז, במכתב לוועדת וינוגרד: "לא יעלה על הדעת ששר הביטחון לשעבר לא יוכל לחקור אלוף אלמוני שהטיל בו אשמה"

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (עבודה) פנה הבוקר לוועדת וינוגרד בדרישה לקבל הודעה אם וכיצד הוא עלול להיפגע ממסקנותיה וכן לאפשר לו זכות טיעון לפני פרסום המסקנות.

בנוסף, מבקש פרץ לחקור בעצמו את מי שהופיעו בפני הוועדה, להעיד שוב בעצמו, ולקבל את החומר בעניינו. "יש להקפיד על זכותו של פרץ להליך הוגן, טרם פרסום הדוח הסופי, ככל שבדעת הוועדה לכלול בדוח ממצאים או מסקנות והמלצות אישיות", כתב עורך דינו של פרץ, איתן לירז, במכתב לוועדת וינוגרד.

במכתב שהעביר לוועדה, כתב לירז כי "לשם מימוש זכותו של מרשנו להליך הוגן, מתבקשת הוועדה הנכבדה לפעול כדלקמן: להודיע למרשנו במה וכיצד הוא עלול להיפגע; למסור את כל החומר הרלוונטי המצוי בידי הוועדה, והנוגע לעניינו של מרשנו, ובכלל זה פרוטוקולים, עדויות, מסמכים וכל חומר אחר".

בנוסף דורש פרקליטיו של פרץ מוועדת וינוגרד כי "יש לתת למרשנו הזדמנות להשמיע את דברו בפני הוועדה, טרם פרסום הדוח, לחקור עדים אשר העידו לפני הוועדה, לזמן עדים ולסכם את עמדתו באופן סדור".

עורכי הדין טוענים במכתבם כי "הוועדה לא ציינה בפני מרשנו, טרם מתן עדותו בפניה, כי הזמנתו להעיד מהווה משום 'אזהרה', 'התראה' או תחליף למתן הודעה מטעמה בדבר האופן בו הוא עלול להיפגע ממסקנותיה".

לדברי לירז , "לא יעלה על הדעת ששר הביטחון לשעבר לא יוכל לחקור אלוף אלמוני שהטיל בו אשמה. ועדת וינוגרד, כנראה בתום לב ומתוך רצון לפעול מהר, קיבלה החלטה חפוזה ומבולבלת, חסרת תקדים, לקבל החלטות לגבי אדם מבלי לשלוח מכתבי אזהרה".