בן-נון נפרד מחברת החשמל: הדירקטוריון ימנה משה בכר למנכ"ל בפועל

בן-נון: "אעמוד לרשות חברת החשמל בכל מה שיידרש"; מזהיר: "המחסור בחשמל - סכנה למשק"

מנכ"ל חברת החשמל הפורש אורי בן-נון עוזב מוקדם מהצפוי את תפקידו ויפסיק לכהן כמנכ"ל כבר בימים הקרובים.דירקטוריון חברת החשמל בראשות היו"ר מוטי פרידמן צפוי לדון היום (ד') במינויו של סמנכ"ל הייצור והמשנה למנכ"ל משה בכר לתפקיד המנכ"ל בפועל של החברה זאת עד שייבחר המחליף לבן-נון.

בן-נון קיים היום ישיבה עם המנהלים הבכירים בחברה והודיע להם על כוונתו לסיים את תפקידו כבר בימים הקרובים. בשבוע הבא מתוכננות לבן-נון ישיבות פרידה גם עם עובדי חברת החשמל, מנהלי תחנות הכוח וראשי האגפים בחברה.

כזכור, בן-נון התפטר מתפקידו לפני כשלושה שבועות על רקע מחלוקות מול משרד האוצר על אופן יישום הרפורמה בחברה והמחלוקות עם יו"ר החברה מוטי פרידמן. גורמים בכירים בחברה ציינו כי פרידמן העדיף שבן-נון יסיים את תפקידו במהירות האפשרית. לדבריהם, גם האפשרות שבן-נון ימשיך כיועץ לדירקטוריון נראית כיום פחות ריאלית.

בן-נון מסר בתגובה ל"גלובס" כי "לאחר תקופה ארוכה החלטתי לצאת לחופשה ואעמוד לרשות חברת החשמל בכל מה שיידרש אם ירצו אותי". בן-נון הדגיש כי הוא גאה בכך שבתקופת כהונתו כמנכ"ל הצליחה חברת החשמל לעמוד באספקת החשמל לצרכנים זאת למרות חוסר הוודאות לגבי השינוי המבני והמצב הפיננסי הקשה, "למעט התקלה שארעה ביוני 2006 כאשר הייתי חדש, חברת החשמל בתקופתי הצליחה לעמוד במשימתה ולספק חשמל לצרכנים וזה הדבר החשוב ביותר. זה הישג גדול בעיני בהתחשב בסכסוכי עבודה מרובים ובמתח שנוצר בחברה בגלל השינוי המבני".

בן-נון התריע כי המחסור בחשמל מהווה כיום סכנה למשק הישראלי, "אנו רואים כיום את רמת הביקושים ואם לא יהיה שינוי במדיניות הדבר יביא למחסור בחשמל שיבלום את התפתחות המשק ויביא לירידה ברמת החיים". בן-נון אמר, כי החברה לא הצליחה לקדם את תוכניות הפיתוח כפי שרצתה, בגלל הבירוקרטיה והקשיים הכספיים שהרתיעו את הדירקטוריון מלהיכנס למחויבות נוספת, "זה חבל שאף אחד חוץ מחברת החשמל לא דואג כיום לפיתוח משק החשמל. אם לא תיפתר בעיית הרזרבה המצב רק ילך ויחמיר".