ראשי הסקטור העסקי יוצאים לקרב בלימה: "אסור להעלות את תעריפי החשמל ב-10%"

התאחדות התעשיינים: "ייקור החשמל יביא לקריסת מפעלים - החשמל בארץ יהיה מהיקרים בעולם" * איגוד לשכות המסחר: "העלאת התעריף - כניעה לעובדי חברת החשמל"

ראשי הסקטור העסקי יוצאים לקרב נגד הכוונה להעלות את תעריפי החש שנחשפה אתמול בגלובס. התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר הודיעו היום (ה') על התנגדותם הנחרצת להעלאה של 10% בתעריפי החשמל אותה דורשת חברת החשמל.

בהתאחדות התעשיינים ובאיגוד לשכות המסחר הזהירו כי ייקור החשמל יגרום לקריסת מפעלים ולפגיעה חמורה בכושר התחרות של התעשייה.

להערכת התעשיינים, מדובר בתוספת של 360 מליון שקל בשנה לפחות בגין העלאה זו, זאת בשעה שבשנה האחרונה בלבד שילמה התעשייה 3.6 מיליארד שקל עבור השימוש בחשמל.

"החלטת הרשות לחשמל להעלאת תעריפי החשמל ב-10% תהווה שגיאה חמורה וכניעה מיותרת לעובדי חברת החשמל", כך אומר נשיא לשכת המסחר, אוריאל לין. לדברי לין, אין כל הצדקה להעלאת תעריפי החשמל מעבר לעליית תעריפי הדלקים בעולם.

הרשות לחשמל, בראשות היו"ר אמנון שפירה, אמורה להחליט היום האם להיענות לבקשה לייקר את התעריפים בכ-10%, זאת על רקע לחצים כבדים המופעלים עליה ע"י משרד התשתיות ודירקטוריון החשמל.

לין התריע והביע את הסתייגותו מהפעלת לחצים על הרשות לשירותים ציבוריים חשמל ואמר: "אנו מוחים על כל ניסיון להפעיל לחץ לא ענייני על הרשות, ואנו פונים להנהלת הרשות לפעול רק על בסיס שיקולים מקצועיים. כל תהליך התנהלות אחר מערער את ההצדקה לעצם קיומה של הרשות".

לי הוסיף כי עצמאות הרשות נועדה לוודא שהחלטותיה יקבעו על סמך שיקולים המשקפים ראיה מקצועית ואובייקטיבית, ולא על בסיס אילוצים ולחצים מכל סוג שהוא.

לדברי לין, העלאת תעריפי החשמל בשיעורים המבוקשים על ידי עובדי החברה תגרום לתגובת שרשרת של פגיעה במגזר העסקי, ברווחיותו וביכולת שלו לייצר מקומות עבודה חדשים. זאת בנוסף לפגיעה חמורה בהכנסה הפנויה של משקי הבית באופן בלתי סביר.

משה כהן, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל יהודה רשתות, העריך, כי ישנם יותר מ-50 מפעלים המשלמים יותר מ-20 מליון שקל בשנה כל אחד עבור שימוש בחשמל. העלאה נוספת של 10% תעמיד בסכנה את יכולת ההתמודדות שלהם מול המתחרים בחו"ל, על כל המשתמע מכך.

לדבריו, העלאת תעריפי החשמל ב-10% תהפוך את ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם (מקום 5) בגובה תעריפי החשמל לתעשייה, אותה יקדימו רק איטליה, קפריסין, תורכיה ויפן.