תפוצת "ישראלי" יורדת משמעותית; רוב דיילי העיתון ומנהלי ההפצה פוטרו

החינמון ירד מ-200 אלף עותקים בשיאו ל-40-50 אלף עותקים כיום * סמנכ"ל התפעול פוטר וההפצה עברה ל"מקור ראשון"

למרות נתוני החשיפה המרשימים בסדר TGI האחרון, תפוצת העיתון החינמי "ישראלי" שבבעלות שלמה בן-צבי יורדת בהדרגה ונאמדת כיום על פי הערכות ב-40-50 אלף עותקים ביום בלבד, זאת לעומת כ-200 אלף בימיו הטובים של העיתון, בתקופה המקבילה אשתקד. ל"גלובס" נודע, כי מרבית דיילי העיתון פוטרו השבוע, כמו גם מנהלי ההפצה וזאת לאור הירידה הדרסטית בהפצתו.

עוד נודע, כי במחלקת המכירות של העיתון נותרו שני מנהל תיקי מכירות. כמו כן, מי שניהל את העיתון, אלי בצון, גויס מחדש על ידי בן-צבי, אולם הפעם במתכונת של אאוטסורסינג, וזאת כדי לבצע גביית כספים מלקוחות "ישראלי" שטרם שילמו את חובם. כזכור,לפני כחודש וחצי הודיע בצון, מי ששימש כסמנכ"ל הכספים בהירש מדיה ומי שמונה למנהל האחראי מטעם הירש מדיה ב"ישראלי", על סיום תפקידו לטובת עסקים פרטיים. יחד עם זאת הבהירו אז ב"ישראלי" כי בצון ימשיך לתת שירותי ייעוץ לחברה.

כמו כן, יאיר הירש, סמנכ"ל התפעול, פוטר מתפקידו והפצת העיתון עברה לידי אנשי "מקור ראשון" (גם הוא בבעלות בן-צבי) תחת המנכ"ל אלדד בן זמרה. בקרב עובדי "ישראלי", אלה שפוטרו ואלה שלא, קיים חשש כבר למשכורותיהם הקרובה. יחד עם זאת, יש לזכור כי לא פעם חששו עובדי "ישראלי" למשכורותיהם אולם בסופו של דבר עד היום כל המשכורות שולמו לעובדים.

מהירש מדיה שבבעלות בן-צבי נמסר בתגובה, כי "לא קרה שהחברה לא שילמה משכורות. כל המשכורות משולמות וישולמו. העיתון מופץ כרגע בתחנות הרכבת ובאגד כפי שהיה בחודשיים האחרונים. אמנם היו צמצומים מבחינת עובדים בשל המעבר למהדורה אחת ביום, אבל העיתון ממשיך להיות מופץ כרגיל. לפני חודש החברה הפסיקה להפסיד כסף ואנו צופים לשנים רווחיות רבות. מידי סוף חודש בחצי שנה האחרונה מופצת שמועה שקרית על כך שהמשכורות לעובדי העיתון לא ישולמו. חבל שאנשי שלדון לא מתעסקים בעיתון שלהם אלא בוחרים להתעסק בשוחד אנשי 'מעריב' והשחרת והפצת שמועות שקריות על המתחרים שלהם". באשר לשאר הפרטים המצויים בידיעה סירבו בהירש מדיה להגיב.

כאמור, לאחרונה פורסם סקר החשיפה של TGI וממנו עלה, כי למרות הקשיים הכלכליים, המאבקים המשפטיים, הקטנת תפוצתו והתחרות, "ישראלי" מצליח להגדיל את שיעורי החשיפה אליו במחצית הראשונה של 2007 (ינואר-יוני 2007) בהשוואה למחצית הקודמת (יולי-דצמבר 2006). שיעורי החשיפה של "ישראלי" במחצית הראשונה של 2007 מסתכמים ב-12.3% לעומת 11.4% במחצית הקודמת.