מריל לינץ': אין לחשוש בישראל מיציאת משקיעים זרים מה-EM - משקלם היחסי נמוך

מציינים בנוסף כי שיעור ההחזר של המשק הישראלי היה נמוך בשנים האחרונות מממוצע המשקים המתעוררים * מצד שני מציינים כי חלה עלייה בבטא של המשק גם בשל התנודתיות במניית טבע

בנק ההשקעות מריל לינץ' פירסם היום סקירה מעודכנת על המשק הישראלי לאור גל המימושים העולמיים האחרונים בעקבות משבר ה-SubPrime והחשש ממחנק אשראי שישפיע גם על השווקים המתעורים שישראל נימנת בהם.

סקירת הבנק נוגעת בשאלה האם המשק הישראלי עודנו דפנסיבי ביחס לשאר השווקים המתערורים או שהנחה זו (לפיה נוהלו ההשקעות עד כה) כבר אינה מחזיקה מים. דו"ח זה של מריל לינץ' על המשק הישראלי הוא דו"ח המשך לסקירה מקיפה של בנק ההשקעות על השווקים המתעוררים שפורסמה בתחילת השבוע. המסקנה העדכנית היא כי המשק הישראלי דפנסיבי פחות אך עדיין מסוכן פחות ביחס לשאר.

באופן כללי, החשש הגדול ביותר בתקופה של ירידות עולמיות היא כי המשקיעים הזרים ימשכו באחת את כספי ההשקעות שלהם ויעצימו את המפולת. לפי מריל לינץ' אחוז ההשקעה של הזרים בארץ נמוך משמעותית מהשווקים המתפתחים האחרים.

צפירת הרגעה נופסת מגיעה מבחינת ההחזרים שסיפק המשק הישראלי בהשוואה למקביליו בעולם. לפי חישוב מריל לינץ ההשקעה בבורסה הישראלית הניבה בשנים האחרונות תשואות נמוכות יותר ביחס לשווקים המתעוררים האחרים - מגמה הממשיכה גם השנה עם תשואת חסר של 14%.

רק בפרמטר אחד ההשקעה בישראל הפכה פחות טובה והיא בהתבוננות על הבטא (מדד הסיכון) של המשק שעלה במעט. אולם גם לאחר העלייה בבטא נותר יחס הסיכון של המשק נמוך ודפנסיבי.

בהקשר זה מציינים במריל לינץ כי התנהגות מניית טבע באחרונה שהפכה תנודתית יותר אחראית גם היא לעליית רמת הבטא.