התנועה לאיכות השלטון פונה לראש הממשלה: פטר את שר המשפטים פרידמן לאלתר

"היינו עדים לפעולות שונות מצידו של פרידמן, אשר מאופיינות בניגוח מוסדות אכיפת שלטון החוק ובראשם בית המשפט העליון"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש הממשלה אהוד אולמרט בדרישה לפטר את שר המשפטים, פרופסור דניאל פרידמן.

התנועה מציינת כי מאז מינויו של פרופ' פרידמן לתפקיד שר המשפטים, "היינו עדים לפעולות שונות מצידו, אשר מאופיינות בניגוח מוסדות אכיפת שלטון החוק ובראשם בית המשפט העליון".

התנועה מציינת כי "פרידמן העלה על מזבח הטינה האישית שהוא רוכש לנשיאת בית המשפט העליון, כמה מן המוסדות והעניינים הרגישים ביותר לשלטון החוק במדינת ישראל. ובכלל זאת פעל לקידום מהלכים שיש בהם לפגוע בעצמאות ובמעמד היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות, ומערכת בתי המשפט. לקו פעולתו של פרופ' פרידמן נלווה רצף בלתי פוסק של התבטאויות המהוות ניגוח של מוסדות אכיפת החוק. גם כלי העבודה הבסיסיים ביותר שבידי מערכת אכיפת החוק, אשר בלעדיהם לא תיתכן מלחמה בשחיתות, זכו לנחת זרועו של השר- כך למשל כוונתו המוצהרת לצמצם את עבירת המרמה והפרת אמונים, הכלי הראשי להתמודדות עם תופעות השחיתות המתקדמת והמתוחכמת".

לטענת התנועה לאיכות השלטון, ישנה קלות דעת עד זלזול. כך גם לא השכיל השר לטענתם להניח מאחוריו טינה אישית לנשיאת בית המשפט העליון, טינה אשר הייתה מפורסמת ברבים טרם מינויו.

"הוא עושה בכוחות המסורים בידיו כשר, קרדום לחפור תחת יסודות מערכות שלטון החוק במדינת ישראל אשר נבנו בעמל רב לאורך 59 שנים".

"בנסיבות אלו, נוצר המשך כהונתו של השר נזק הולך ומצטבר לשלטון החוק למדינת ישראל", אמרה התנועה.

בתום פנייתה לראש הממשלה נמסר מהתנועה לאיכות השלטון: "ברוח הצהרתך על נחישותך להגן על מערכת המשפט ושלטון החוק לפני ימים אחדים, נבקשך להביא לסיום כהונתו של פרופ' פרידמן, וזאת כדי להקטין ולצמצם את הנזקים אשר נגרמו למוסדות אכיפת החוק, כמו גם לאמון הציבור במוסדות אלו, לאורך כהונתו".