הממשלה סגרה את חודש יולי עם עודף של 1.2 מיליארד שקל בפעילותה הכוללת

ביולי נמשכה המגמה של ירידת הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים, בעיקר בשל הגידול בהכנסות ממיסים

בחודש יולי היה לממשלה עודף בפעילותה הכוללת בסך של כ-1.2 מיליארד שקלים (עודף של 1.6 מיליארד כולל מתן אשראי נטו) כתוצאה מגידול בהכנסות מעבר לחזוי. 800 מיליון שקל בעודף הושג הודות לפעילות מקומית והשאר הושג מפעילות בחו"ל.

ביולי נמשכה המגמה של ירידת הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים, בעיקר בשל הגידול בהכנסות ממיסים. ב-12 החודשים הקודמים ליולי ירד הגירעון המצטבר ל-3.1 מיליארד שקלים.

רמת ההוצאה הממשלתית הסתכמה ביולי ב-19.2 מיליארד שקלים, מזה, הוצאות המשרדים (כולל מתן אשראי) הסתכמו ב-16.9 מיליארד (לעומת 16.2 ביולי אשתקד). ברמת ההוצאות של המשרדים חלה ביולי עלייה עקב ניצול תקציבים האופיינית לשלהי השנה.

סך ההכנסות הסתכמו בחודש החולף בכ-20.8 מיליארד שקלים, מזה הכנסות ממסים כ-17.9 מיליארד שקלים, לעומת 15.1 ביולי אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות ממיסים בסך של 113.7 מיליארד שקלים, שהם 63.3% מהכנסות המסים החזויות השנה בתקציב המדינה המקורי. אשתקד הסתכמו ההכנסות ממסים עד יולי בכ105.2 מיליארד שקלים.

מתחילת השנה הסתכמו הוצאות המשרדים בסך של 100.8 מיליארד שקלים לעומת 92.9 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה נומינלית של 8.5%, העלייה חלה בכל קבוצות המשרדים.

עוד עולה מהנתונים, כי קצב ביצוע התקציב מתחילת השנה הוא בהתאם לקצב המתוכנן ומעיד על ביצוע של מלוא התקציב עד לסוף השנה. על פי האומדנים הראשונים, ביצוע התקציב מתחילת השנה עומד על כ- 55%, מציין שיעור גבוה בהתייחס לעובדה כי ההוצאה התקציבית במחצית השניה של השנה גבוהה במידה ניכרת.