ישראלום רוכשת מחצית מגרעין השליטה באולימפיה לפי שווי של 677 מיליון שקל

(עדכון) - סגן יו"ר ישראלום, רון הדסי: "אין לנו כוונה להחליף את הסוסים, קבוצת כצנלסון תמשיך לנהל את אולימפיה"

אוסקר כצנלסון וחבריו מתחלקים חצי-חצי עם מת'יו ברונפמן ושולם פישר בחברת אולימפיה . לאחר חודש של דיונים סיכמה חברת ישראלום שבשליטת צמד האחרונים על רכישת מחצית מגרעין השליטה (משמע 19.66%) בחברת אולימפיה, תמורת 133 מיליון שקל, סכום המשקף לנרכשת שווי של 676.5 מיליון שקל.

העסקה התבצעה לפי מחיר של 37.5 שקל למניה, הגבוה ב-30.3% ממחיר הסגירה בתום שבוע המסחר הקודם, וב-40% מאז שנודע לראשונה על תחילת המגעים. השותפים החדשים יוגדרו כקבוצת שליטה אחת וימסדו את היחסים באמצעות הסכמי הצבעה אחידים. כתוצאה מכך, ההון המקסימלי אליו יוכלו להגיע (בטרם הצעת רכש מיוחדת) הינו 45%, ומכאן שכל אחד מהצדדים צפוי "לגדול" לכיוון ה-22.49%.

"אין לנו כל כוונה להחליף את הסוסים", אמר היום ל"גלובס" סגן יו"ר ישראלום, רון הדסי. "קבוצת כצנלסון תמשיך לנהל את החברה ואנחנו נלווה אותה מבחוץ, ונתרום בעיקר באמצעות היכולות הפיננסיות שלנו והקשרים על-מנת להגדיל את פעילותה.

"עשינו סיור במהלך השבוע שעבר בנכסים ומצאנו אופרציה עם פוטנציאל גדול, כך שאין סיבה שלא נצטרף לפעילות הקיימת. ההשקעה באולימפיה תהיה ההשקעה היזמית המהותית שלנו במזרח ומרכז אירופה", אמר הדסי. בנוסף, לא פסל הדסי את אפשרות הנפקתה העתידית של אולימפיה יורו, המרכזת את הפעילות המסחרית של הקבוצה, כפי שהונפקה נאנט, המרכזת את פעילותה בתחום המגורים. עם זאת ציין, כי עדיין מוקדם להתחיל לדבר על תוכניות קונקרטיות.

"הניסיון המצטבר של קבוצת אולימפיה בתוספת הגב הכלכלי שלנו יסייעו רבות לקידום עסקי הקבוצה", הוסיף יו"ר ישראלום, שולם פישר. בכך למעשה ממשיכים פישר וברונפמן לפרוע שטרות ולהפוך את ישראלום מגורם מקומי בלבד לגוף אקטיבי בעל פעילויות שונות על פני הגלובוס. נזכיר, כי רק בשבוע שעבר הודיעה אולימפיה על אפשרות להיכנס לסין באמצעות עסקת בעלי עניין, לפיה תשקיע 15 מיליון דולר לטובת הקמת מפעל לייצור מיצים עבור משפחת ברונפמן.

באשר לאולימפיה, הרי שאוסקר כצנלסון ועמיתיו לשליטה - יוסף בר המנכ"ל, אלכס גור, חיים גוטרמן ופרנץ קארל - יוכלו למנף את פעילותה ולהפוך לגורם דומיננטי יותר באמצעות הגב החזק של שותפיה החדשים לשליטה. כצנלסון מספר כי שיתוף הפעולה עם ברונפמן את פישר יוכל לעזור לאולימפיה גם בישראל. "שיתוף הפעולה בין בעליה ומנהליה של אולימפיה לבין ישראלום יאפשר יצירת ערכים משמעותיים לפעילותה של אולימפיה בישראל ובחו"ל, ואף יאפשר האצה משמעותית של הפעילות תוך ביצוע קפיצת מדרגה בסדרי הגודל של העסקאות שאולימפיה והחברות המוחזקות על ידה יבצעו בעתיד" ציין כצנלסון.

גם ישראלום, מסתבר, מושפעת מקריסתה של קבוצת חפציבה. ישראלום הודיעה היום כי העסקה לפיה תמכור זכויות הפרויקט ברחובות לחפציבה בתמורה ל-21 מיליון שקל, צפויה להתבטל. על פי הדיווח, חפציבה התחייבה להעביר את הסכום עד ליום חמישי הקרוב ובמידה ותפר את ההסכם היא צפויה לשפות את ישראלום בקנס של כ-1 מיליון שקל.

אולימפיה