אלקטרה נדל"ן רכשה 17 נכסים מניבים בעיר הגרמנית קלן תמורת כ-1.1 מיליארד שקל

חלקה של אלקטרה נדל"ן בעסקה עומד על 70% * הפורטפוליו הנרכש מונה 15 בנייני משרדים, מרכז לוגיסטי ובית מלון

חודשיים לאחר שחתמה על העסקה הגדולה בתולדותיה, במסגרתה רכשה פורטפוליו של 10 נכסים מניבים בגרמניה ובהולנד, מדווחת היום (א') אלקטרה נדל"ן שרכשה עם שותפים פורטפוליו נוסף, הפעם בהיקף של 17 נכסים מניבים, בעיר קלן שבגרמניה, תמורת כ-1.13 מיליארד שקל (191 מיליון אירו). חלקה של אלקטרה נדל"ן בעסקה עומד על 70%.

הפורטפוליו הנרכש בעסקה הנוכחית מונה 15 בנייני משרדים, מרכז לוגיסטי ובית מלון. השטח הכולל להשכרה של הנכסים מסתכם בכ-122,100 מ"ר והם כוללים גם כ-2,100 מקומות חנייה. הנכסים מושכרים לדיירים שונים ולתקופות שונות, כאשר שיעור התפוסה עומד כיום על 100%, ושיעור זה מובטח לתקופה של 5 שנים לפחות.

דמי השכירות השנתיים נטו שמניב הפורטפוליו מסתכמים בכ-74.3 מיליון שקל (12.6 מיליון אירו) ובחוזי השכירות קיים מנגנון של העלאת דמי השכירות בהתאם לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן בגרמניה.

בנטרול שכר הדירה בגין מקומות החנייה, משקפת העיסקה דמי שכירות של כ-6.8 אירו למ"ר של משרדים, כך שפוטנציאל ההשבחה בנכס הינו גבוה במיוחד. לצורך העסקה, הועמדה לידי הרוכשים הלוואת "נון ריקורס" ממוסד פיננסי בהיקף של כ-981 מיליון שקל (כ-166 מיליון אירו), לתקופה של 5 שנים, בריבית קבועה.

שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמר היום: "העסקה הנוכחית מחזקת את נוכחותנו בשוק הגרמני, בהמשך לעיסקאות עליהן דיווחנו השנה לרכישת בניין ב.מ.וו שבמינכן, פורטפוליו הנכסים בגרמניה ובהולנד שרכשנו לפני כחודשיים, הבניינים של דרזדנר בנק וארנסט אנד יאנג בפרנקפורט, תיק הנכסים הקודם שרכשנו בעיר קלן, וכן נכסים נוספים, המושכרים לשוכרים איכותיים כדוגמת דויטשה פוסט, דויטשה טלקום ותאגיד הביטוח הרפואי הממשלתי של גרמניה כולם ממוקמים באזורים מרכזיים ברחבי גרמניה.

במקביל, אנו ממשיכים לפעול להרחבת פעילותנו גם במדינות היעד האחרות שלנו, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר על רכישת אחזקות בחברת הארבור גרופ האמריקנית, המשמשת כשותפה האסרטגטגית שלנו בארה"ב".