רוכשי הדירות של חפציבה מתאגדים: פתחו אתר אינטרנט לריכוז הפניות ופעילות משותפת

ש"ס פתחה מרכזי סיוע בבית-שמש, בבית"ר ובמודיעין עילית * יו"ר ש"ס ושר תמ"ת, אלי ישי, העלה בישיבת הממשלה הבוקר את משבר חפציבה

לקוחות חפציבה שהתאגדו כדי לדאוג להבטחת זכויות הקונים, מקבלים מאות פניות מרוכשי דירות. הקבוצה, שהתאגדה ביוזמת עופר רפפורט, מחפשת לצורך עבודתה מתנדבים שיש להם קשר לקבוצת הלקוחות שרכשו נכס מחפציבה - עורכי דין, מהנדסים, רואי חשבון ועוד. לדברי רפפורט, "איננו יודעים אם הבעיה היא בעיה מקומית או בעיה עמוקה יותר ברמה הארצית. בכל מקרה, מתוך אחריות אישית, מוקמת קבוצה כדי להבטיח את זכויותיהם של הרוכשים".

הקבוצה ביקשה מהרוכשים בכל אתרי חפציבה בארץ למלא טופס עם פרטיהם. לצורך כך מופנים הרוכשים לאתר אינטרנט שבו מופיעים עדכונים על פעילות הקבוצה. באתר מדווח על פגישות יעוץ ראשוניות שערך "מטה נפגעי חפציבה" עם משרדי עוה"ד נשיץ ברנדס ויגאל ארנון ושות', והובהר כי יש משמעות גדולה להתאגדות הדיירים בכל פרויקט "ופעולה כקול אחד". כמו כן, דווח באתר, בשל השונות הרבה בסטטוס שכל פרויקט נמצא בו, הטיפול בכל פרויקט צריך להיות פרטני בהתאם למצבו, ובמקביל על הפרויקטים להיות מתואמים ביניהם ומאוחדים בכל פעולותיהם - הן מבחינה משפטית והן מבחינה תקשורתית.

עוד נכתב באתר כי אתמול (שבת) התכנסו לראשונה נפגעי חפציבה מאתר כפר יונה והחליטו על התאגדות לקול אחד ושיתוף פעולה בפעילות משפטית ותקשורתית עם קבוצת נפגעי חפציבה.

רפפורט הוסיף כי קבוצת הרוכשים תבחר באחד מעורכי הדין - ברנדס או ארנון. קבוצת הרוכשים מוזמנת מחר לוועדת הכספים של הכנסת ואנשיה מתכוונים להתראיין לכלי התקשורת.

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון ביום שלישי הקרוב בהשפעת קריסתה של חפציבה על רוכשי הדירות. לדיון יוזמנו בין היתר, נציגי הבנקים, נציגי משרד השיכון ונציגי הדיירים הנפגעים.

בתוך כך, תנועת ש"ס פתחה מרכזים בבית-שמש, בבית"ר ובמודיעין עילית לטיפול בנפגעי משבר חברת הבנייה חפציבה. מאחר שחלק לא מבוטל מרוכשי הדירות מחברת חפציבה הם ציבור חרדי, הוחלט בש"ס לפתוח מרכזים לריכוז פניות של רוכשי הדירות, ולהעבירן באופן מרוכז לרשויות ולארגונים השונים. בש"ס הדגישו כי מרכזי פניות הציבור מיועדים לכלל הציבור ולא רק לציבור החרדי.

על-פי התוכנית, נציגי ש"ס במועצות המקומיות ירכזו את הפניות, בליוויו של ח"כ יעקב מרגי, אולם גם שרי הסיעה יתגייסו למשימה. בש"ס מאמינים כי לפניות שיגיעו באופן מאורגן יש כוח גדול יותר, מאשר פניות שיוגשו בנפרד. לדברי גורמים בש"ס, עד כה הגיעו פניות רבות ללשכתו של שר התמ"ת, אלי ישי.

במקביל, ישי העלה בישיבת הממשלה הבוקר (א') את משבר חפציבה ואמר כי על הממשלה, באמצעות משרד השיכון, לעשות הכל כדי לסייע למשפחות שנפגעו. ישי אמר כי על הממשלה לסייע לרוכשי הדירות שנותרו ללא קורת גג. מבנק ישראל נמסר בישיבה בתגובה לפניית ישי, כי מי שחתם על ערבות בנקאית - מוגן.