לבני נגד פרידמן: "מעשיך מזיקים לדמוקרטיה ופוגעים באמון הציבור במערכת המשפט"

בישיבת שרי קדימה מתחה מ"מ רה"מ ושרת החוץ ביקורת קשה על שר המשפטים וקראה לו "להרגיע את הרוחות"

"אתה פוגע באמון הציבור במערכת המשפט ובהליך הדמוקרטי". כך הטיחה הבוקר (א') ממלאת מקום רה"מ ושרת החוץ, ציפי לבני, בשר המשפטים, דניאל פרידמן, בישיבת שרי קדימה שהתקיימה לפני ישיבת הממשלה השבועית. זאת, בעקבות המתיחות הגוברת באחרונה בין פרידמן לבין בית המשפט העליון ונשיאתו, דורית ביניש.

לבני, לשעבר שרת המשפטים, הוסיפה ואמרה לפרידמן: "צריך להרגיע את הרוחות עכשיו. יש תהליך של ירידה של אמון במערכת. זה גורם נזק לדמוקרטיה. צריך להרגיע, ולקיים את הדיאלוג בלי לפגוע בתחושה".

שר המשפטים לא נשאר אדיש והשיב ללבני: "זה הכלי שלהם (של מערכת המשפט - ל.ו) - לא מקיימים שום דיון ענייני. הם מדליפים לעיתון שכל מה שנעשה (הרפורמות המוצעות - ל.ו) פוגע. זו הדרך של מערכת המשפט לבלום יוזמות ענייניות".

פרידמן גם הטיח בלבני, כי בעת שכיהנה שרת משפטים, לא טיפלה באופן ראוי במינוי השופטים. "בזמן שאת היית שרת משפטים היית צריכה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. הדרך שבה התמודדת עם הנושא לא תרם לשיפור הדפוס של עבודת המערכת. המטרה שלי היא לשנות ולשפר. את לא עשית בעניין הזה דבר", אמר.

ביום חמישי האחרון פירסם פרידמן הודעה ובה מתח ביקורת על "ההתקפות המתוזמרות על שר המשפטים". ביניש, מצידה, פירסמה בכלי התקשורת מכתב ששלחה לפרידמן ובו הגדירה אותו "כמסוכן למערכת המשפט" ו"כמעורר ריב ומדון". היחסים העכורים בין השניים החריפו סביב הוויכוח על דרך מינוי נשיאים וסגני נשיאים לבתי המשפט.