זירת המט"ח: הדולר היציג ירד 0.37% ל-4.296 שקלים; האירו ננעל מתחת לשיא ב-2004

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] שער האירו נקבע ברמה של 5.936 שקלים לאחר שבבוקר הגיע שערו לרמה של 5.9939 שקלים

זירת מטבע החוץ חזרה היום לפעילות לאחר סוף השבוע הסוער בעולם ופתיחת המסחר בבורסה של ת"א אתמול שהיתה מלווה בירידות חדות. המסחר היום היה תנודתי ובסופו נחלש הדולר והאירו התחזק. באשר למטבע האירופאי נציין כי בתחילת המסחר חצה שערו את רמת השיא מסוף 2004 - אך לבסוף נקבע שערו מתחת לשיא.

האירו החל הבוקר את המסחר הבוקר כאשר שערו חצה את רמת השיא של כל הזמנים, כאשר השער היציג נקבע על 5.9554 שקלים ב-29 בדצמבר 2004. כאמור, העליות בבורסה המקומית שחקו גם את התחזקותו של השקל מול האירו, והוא נסחר בשעה זו נמוך מרמת השיא, כאשר נותרה לו עוד כברת דרך עד שיחליף קידומת ל-6 שקלים.

באשר לדולר זה פתח את יום המסחר בהמשך התחזקותו בהתאם למגמת החוזים מאתמול, אולם במחצית היום התהפכה המגמה והשער היציג שיקף לו החלשות קלה. בעולם עבר הדולר להיסחר במגמה מעורבת, לאחר שבבוקר נחלש מול המטבעות המובילים. עם זאת, מוסיף הדולר להתקרב לרמת שיא מול האירו, לאחר שחצה את קו ה-1.38 דולר לאירו.

דויטשה בנק פרסמו מוקדם יותר סקירה על המשק הישראלי, לפיה הם משנים את הערכתם וצופים כי ריבית בנק ישראל תעלה עד סוף השנה ל-4.25% ובשנה הבאה ל-4.75%, על רקע סכנת האינפלציה. עם זאת, התחזית לשקל נותרת על כנה, וכלכלני בנק ההשקעות חוזים כי הדולר יגיע השנה ל-4.1 שקלים (לסקירה המלאה).

הדולר היציג נחלש היום ב-0.37% ל-4.296 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע ברמה של 5.936 שקלים - עלייה של 0.56% משערו האחרון ביום שישי האחרון.

ביום שישי השיל הדולר 0.57% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.312 שקלים, והאירו היציג איבד 1.39% ל-5.9826 שקלים.

Easy Forex: קריסתה של חפציבה הביאה להתחזקות הדולר

כנראה ש"האריה שואג כל הג'ונגל רועד"; הטלטלה בשווקים העולמיים לא פוסחת גם הבורסה המקומית שרושמת יום נוסף של ירידות חדות במדדים. המשבר בשוק הנדל"ן בארה"ב מתחיל לתת את אותותיו גם בארץ, עם קריסתה של חפציבה אשר העלתה את הסיכון בשוק הנדל"ן המקומי. כתוצאה מכך הדולר התחזק מול השקל ונסחר סביב רמות של 4.335 שקלים - עליה של כ-2 אגורות משערו היציג של הדולר שנקבע ביום שישי. מבחינה טכנית, מגמת התחזקות הדולר מול השקל נמשכת כשהיעד הוא רמות של 4.4-4.43 שקלים.

האירו מתחזק מול הדולר והצליח אפילו לחצות את רמת ההתנגדות ב-1.38 דולר כלפי מעלה. נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב שלחו את המשקיעים למכור את הדולר ולקנות אירו. בנוסף, נשיא הבנק המרכזי באירופה, טרישה, חזר שוב על דבריו מיום חמישי כשנשאל לגבי מדיניות הבנק המרכזי, ואמר שישנם לחצים אינפלציוניים שהבנק יצטרך לטפל בהם. היום יתפרסמו נתוני הזמנות המפעלים בגרמניה.