דויטשה בנק משנה כיוון: הריבית בישראל תגיע השנה ל-4.25% ובשנה הבאה ל-4.75%

[לאתר אפיקים סולידיים] זאת לאחר שהכלכלנים חזו לפני 3 שבועות בלבד כי הריבית תיוותר ברמה של 3.5% עד סוף השנה * הסיבה לשינוי: סכנת האינפלציה * התחזית לשקל נותרת על כנה: הדולר יגיע השנה ל-4.1 שקלים

כשלושה שבועות בלבד לאחר הסקירה שופעת המחמאות על המשק הישראלי, בה העריכו כלכלני דויטשה בנק כי הריבית במשק תיוותר ברמה של 3.5% עד סוף השנה, מודים היום הכלכלנים כי טעו, ומשנים את תחזיותיהם. מאז הסקירה, הספיק נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להעלות את הריבית במשק ל-3.75%, והיום מגיבים בדויטשה בנק ומוסרים כי הם צופים שהריבית בסוף השנה תעמוד על 4.25%, וכי היא תעלה ב-0.5% במהלך 2008.

"גורם העיקרי העומד מאחור עדכון התחזית שלנו הוא ההערכה כי מדד המחירים לצרכן יעמוד על 1.2% עד סוף השנה ועל 2.4% עד סוף 2008. בנוסף, דו"ח האינפלציה של בנק ישראל מחודש יולי מעיד על סכנת האינפלציה במשק, כאשר האינפלציה הפנימית עמדה במחצית הראשונה של השנה על 4%", אומרים הכלכלנים.

בדויטשה בנק מדגישים כי התחזית שלהם בנוגע לעתידו של השקל לא השתנתה, והם סבורים כי עד סוף השנה יעמוד המטבע הישראלי מול הדולר ברמה של 4.1 שקלים. למרות הייסוף הצפוי בשקל, הכלכלנים "רואים סיכון גדול יותר בעליית האינפלציה".

תחזית האינפלציה העדכנית של דויטשה בנק לשנת 2007, שעומדת כאמור על 1.2%, מהווה עדכון משמעותי כלפי מעלה לעומת תחזית של 0.3% בלבד בסקירתם הקודמת. באשר לשנת 2008, הכלכלנים צופים כי האינפלציה תעלה לרמה של 2.4%.

אחד הגורמים שצפויים לתרום להתחממות האינפלציה הוא שוק העבודה ההדוק. בעוד האבטלה בישראל ירדה ל-7.4% ברבעון הראשון של השנה, רמת שפל של 10 שנים, הכלכלנים מציינים כי גם השכר במשק עלה, מה שעלול לתרום ללחצי המחירים.