"עלייה מדאיגה במספר עורכי הדין המעורבים בפלילים; משפחות הפשע וגורמים עבריינים מפתים אותם בכסף גדול - והם נופלים"

יוסי סדבון, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה, בראיון לגל"צ: "יש עשרות הסתבכויות של עורכי דין בשנה" * בין העצורים בחשד למעורבות בפעילות ארגון הפשיעה של ריקו שירזי - עורך דין, החשוד בעבירות של מרמה וזיוף

בין האנשים שנעצרו אתמול לפנות בוקר, בחשד שהיו מעורבים בפעילות ארגון פשיעה של ריקו שירזי, נמצא גם עורך דין, החשוד בעבירות של מרמה וזיוף. בדיקת גלי צה"ל מגלה: בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר עורכי-הדין שנעצרו או נחקרו בפרשות פליליות חמורות.

מבדיקת גלי צה"ל עולה, כי בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר עורכי הדין שנעצרו ונחקרו.

אתמול עצרה המשטרה את עורך הדין אבי וייג יחד עם ריקו שירזי ואנשיו. וייג, קצין משטרה בעבר, חשוד כמי שניסה להכשיר חוזים לא חוקיים וייעץ לארגונו של שירזי.

עורכי הדין חוצים את הקווים

בנוסף, כשעצרה המשטרה לפני מספר שבועות את איש העולם התחתון אסי אבוטבול ואת ארגון הפשיעה שבראשו הוא עומד, נעצר גם עורך הדין ברק בופמן, כמעורב פעיל בארגון. באותו מקרה העידו שני עורכי דין ידועים בחשד ששכרם שולם מכספי סחיטה.

גם במהלך מעצר העבריין חני ג'רבי נעצר עורך דין. בשבוע שעבר נחשף כי שני עורכי דין נעצרו בפרשת ניסיון הסחיטה של קונצרן "מגה", ועו"ד נוסף נעצר בפרשת הסחר הבלתי חוקי באיברים להשתלה.

לא רק במשטרה מודאגים מהתופעה, אלא גם בלשכת עורכי הדין. "אנחנו רואים יותר מקרים שבהם עורכי דין עוברים על החוק", אמר לגלי צה"ל עורך הדין דרור ארד-איילון, "מה שמטריד אותי זה החקירות של עורכי הדין שמייצגים אנשים. חקירות כאלה הן חקירות שגויות ברוב המקרים. הן מסוכנות ופוגעות ביכולת לייצג. הן פוגעות באפשרות של אנשים פרטיים לקבל ייעוץ משפטי הוגן".

במשטרה טוענים כי מדובר בחציית קווים של עורכי דין, החורגים מתפקידם. השוטרים טוענים כי עורכי דין צעירים נגועים בחוסר ניסיון ובחוסר יכולת להציג גבולות. לדבריהם, מתוך כוונה להתברג במערכת, הם טועים בדרך.


יוסי סדבון, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה, המוסמך גם כעו"ד, אמר הבוקר בתוכנית "הכל דיבורים" בגלי צה"ל: "יש עלייה מדאיגה במספר עורכי הדין המעורבים בפלילים. בתקופתי היו עשרות הסתבכויות כאלו מדי שנה. עורכי הדין שמייצגים משפחות פשע וגורמים עבריינים ניצבים בפני פיתויים כספיים גדולים, וחלקם נופלים ועוברים על החוק במודע".