פרץ מסדר לאולמרט עוד כמה חודשי שקט: ועדת וינוגרד תאפשר חקירה חוזרת של עדים

המשמעות: עיכוב במועד הגשת הדו"ח הסופי של הוועדה * בשבוע שעבר פנה פרץ לוועדת וינוגרד בדרישה לקבל הודעה אם וכיצד הוא עלול להיפגע ממסקנותיה, וכן לאפשר לו זכות טיעון לפני פרסום המסקנות

ועדת וינוגרד השיבה למכתבו של שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, ואמרה כי תאפשר לכל מי שעלול להיפגע מהדו"ח הסופי של הוועדה להופיע בפניה שוב.

"אנו שוקדים על לימוד וניתוח החומר הרב שהצטבר, במגמה לגבש החלטות שתאפשרנה זיהוי ראשוני של מי שעלול להיפגע מהדו"ח ושל הצורה בה הוא עלול להיפגע", נכתב במכתב התגובה שהעבירה הוועדה לעורך דינו של פרץ, בועז בן-צור. אם ייחקרו בשנית עדים, ככל הנראה יתאחר מועד הגשת הדו"ח הסופי של הוועדה.

פרקליטו של פרץ, עו"ד איתן לירז, אמר כי המכתב ייבחן בעיון, אולם "על פניו אנו שבעי רצון מהתשובה, אבל בהחלט ייתכן שהופעה מול הוועדה לא תספק ויידרש מתן זכות מלאה, כפי שביקשנו במכתב, לקרוא את כל החומר ולחקור את כל העדים".

בשבוע שעבר פנה פרץ לוועדת וינוגרד בדרישה לקבל הודעה אם וכיצד הוא עלול להיפגע ממסקנותיה, וכן לאפשר לו זכות טיעון לפני פרסום המסקנות. בנוסף, ביקש פרץ לחקור בעצמו את מי שהופיעו בפני הוועדה, להעיד שוב בעצמו, ולקבל את החומר בעניינו.

"יש להקפיד על זכותו של פרץ להליך הוגן, טרם פרסום הדו"ח הסופי, ככל שבדעת הוועדה לכלול בדוח ממצאים או מסקנות והמלצות אישיות", כתב עורך דינו של פרץ, איתן לירז, במכתב לוועדת וינוגרד. עוד נכתב אז כי "לשם מימוש זכותו של מרשנו להליך הוגן, מתבקשת הוועדה הנכבדה לפעול כדלקמן: להודיע למרשנו במה וכיצד הוא עלול להיפגע; למסור את כל החומר הרלוונטי המצוי בידי הוועדה והנוגע לעניינו של מרשנו, ובכלל זה פרוטוקולים, עדויות, מסמכים וכל חומר אחר".

בנוסף דורש פרקליטיו של פרץ מוועדת וינוגרד, כי "יש לתת למרשנו הזדמנות להשמיע את דברו בפני הוועדה, טרם פרסום הדו"ח, לחקור עדים אשר העידו לפני הוועדה, לזמן עדים ולסכם את עמדתו באופן סדור". עורכי הדין טענו במכתבם כי "הוועדה לא ציינה בפני מרשנו, טרם מתן עדותו בפניה, כי הזמנתו להעיד מהווה משום 'אזהרה', 'התראה' או תחליף למתן הודעה מטעמה בדבר האופן בו הוא עלול להיפגע ממסקנותיה".

גורמים בוועדת וינוגרד מבהירים כי הוועדה עדיין אוספת חומרים ואם במהלך איסוף חומר יימצא כי תיתכן פגיעה במישהו, הוא יוזמן להעיד.