סבסד לי אופניים: אל-על תאפשר לנוסעים לקחת אופניים לחו"ל ללא תשלום עבור משקל עודף

משמעות הדבר עבור רוכבי האופניים היא חיסכון של עשרות דולרים לכל כיוון * עד היום התבקשו לשלם בין 3-20 דולר לק"ג בהתאם ליעד

בשורה לרוכבי האופניים: אל-על מאפשרת לקחת אופניים לחו"ל ללא תשלום עבור המשקל העודף, שיסובסד על-ידי החברה. עד היום התבקשו רוכבי האופניים לשלם עבור המשקל העודף בין שלושה ל-20 דולר לק"ג בהתאם ליעד. בהתחשב בעובדה שמשקלם הממוצע של אופניים כ-20 ק"ג, משמעות הדבר היא תשלום נוסף של עשרות דולרים לכל כיוון.

מנתוני החברה עולה, כי במהלך השנה טסים כ-1,000 ישראלים לטיולי אופניים ברחבי העולם, כשהם לוקחים איתם את אופניהם הפרטיים. הדברים אמורים במיוחד על רוכבים היוצאים לטיולים אתגריים וממושכים, המעוניינים לרכוב גם בחו"ל על אופניים שהם רגילים אליהם. רבים אחרים טסים לחו"ל ושוכרים אופניים במדינות שונות. אלה נאלצים להסתפק באופניים עירוניים וכבדים, שאינם מותאמים באופן אישי לרוכב.

להערכת אל-על, האפשרות להטיס את האופניים ללא תשלום תעודד רבים ליטול עמם את אופניהם ואולי תעודד גם תיירים להביא לישראל אופניים. יצוין, שספורט הרכיבה על אופניים הפך עם השנים לאחד מסוגי הספורט הצומחים ביותר בעולם. הפקקים הרבים בערים בעולם, לצד סלילת שבילי אופניים במקומות רבים מעודדים עוד יותר את הרכיבה, לא רק למטרות ספורטיביות אלא גם כאמצעי תחבורה בתוך הערים למקומיים אך גם לתיירים.