קבוצת דלק רוצה למנות בכיר לשעבר בחברת החשמל לאחראי על הקמת תחנות הכוח

הבכיר, סילביו וויטיניג, פרש במרץ 2007 מחברת החשמל * גבי לסט: "וויטיניג סיים את תקופת הצינון שלו"

קבוצת דלק , שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, מנהלת משא ומתן מתקדם למינויו של סילביו וויטיניג, לשעבר סמנכ"ל בחברת החשמל, לתפקיד בכיר בתחום התשתיות בקבוצה. ל"גלובס" נודע, כי וויטיניג צפוי להתמנות למנכ"ל דלק תשתיות, האחראית על פעילותה של דלק בתחום החשמל הפרטי והקמת תחנות הכוח בארץ ובחו"ל.

וויטיניג פרש במרץ 2007 מתפקיד סמנכ"ל חטיבת פרויקטים הנדסיים, זאת לאחר 10 שנים בתפקיד ו-35 שנה בחברה. וויטינג היה מעורב בשנים האחרונות בהקמת תחנות הכוח של החברה על בסיס גז טבעי ובפרויקט הקמת צינור הולכת הגז הימי מאשדוד לחוף דור. בתפקידו החדש וויטיניג צפוי למעשה להתחרות בחברת החשמל.

מינויו של וויטיניג מעורר התנגדות בקרב גורמים בחברת החשמל ובוועד העובדים שאמרו כי יש לבדוק האם המשא ומתן התנהל עוד בטרם סיום תקופת הצינון, והאם אין חשש לניגוד עניינים בנושא. יצוין כי וויטיניג ניהל בחודשים האחרונים משא ומתן לתפקיד בכיר בקבוצת "דוראד" המקימה תחנת כוח פרטית באשקלון, שלא יצא בסופו של דבר אל הפועל.

קבוצת דלק פועלת כיום בתחום החשמל הפרטי באמצעות חברת דלק תשתיות הנמצאת בבעלותה המלאה (100%). דלק תשתיות מפעילה כיום תחנת כוח פרטית לייצור חשמל בהספק של 80 מגה ואט לצורך מתקן ההתפלה באשקלון. במקביל דלק נכנסה לתחום החשמל הפרטי בחו"ל, ומחזיקה ב-35% מפרויקט להקמת כוח בברזיל בהשקעה הנאמדת בכ-50 מיליון דולר.

יו"ר קבוצת דלק גבי לסט אישר בתגובה כי מתנהל משא ומתן עם וויטיניג. לסט אמר כי המינוי נעשה על רקע כוונתה של דלק להרחיב את פעילותה בתחום התשתיות והחשמל הפרטי. לדברי לסט, אין כל חשש לניגוד עניינים, "וויטיניג סגר את תקופת הצינון שלו ולא עובד יותר בחברת החשמל. אחרת לא היינו מדברים איתו. בכל מקרה הוא אמור להיות אחראי בעיקר על פעילות הקמת תחנות הכוח בחו"ל, כך שלא אמורה להיות בעיה". לא ניתן היה להשיג את תגובת וויטיניג. מחברת החשמל נמסר בתגובה כי לא ידוע להם דבר בנושא. בכירים בהנהלת חברת החשמל אמרו כי על פניו אין סיבה להתנגד למינוי.