זירת המט"ח: האירו נסוג מהשיא בו נגע אתמול; הדולר היציג נקבע ללא שינוי ב-4.296 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו היציג איבד 0.2% ל-5.923 שקלים * פינוטק: דריכות גבוהה לקראת הכרזת הריבית בארה"ב * בנק ישראל: רמת הסיכון בשער החליפין עלתה בתחילת החודש

המסחר במט"ח התנהל היום בסימן התחזקותו של השקל אל מול המטבעות העיקריים, הדולר והאירו. הסוחרים ברחבי העולם, כמו גם בישראל, ממתינים בדריכות לפרסום הודעת הריבית היום בארה"ב, עת צפוי הפדרל ריזרב להותיר את הריבית ברמה של 5.25%, אם כי המשקיעים ינסו לדלות מהודעת הריבית המצורפת רמזים באשר למדיניות המוניטרית העתידית.

בתוך כך, בנק ישראל פרסם היום נתונים בדבר הפעילות במט"ח בחודש יולי, מהם עולה כי נרשם פיחות של השקל בשיעור של 1.3% מול הדולר ו-3.3% מול האירו. סיכון שער החליפין, כפי שנמדד על ידי סטיית התקן הגלומה באופציות שקל-דולר, נע סביב 8%, רמה דומה לזו ששררה בשווקים המתעוררים. ראוי לציין כי במהלך השבוע האחרון של החודש ותחילת חודש אוגוסט, סטיית התקן עלתה ב-0.5% ל-8.5%, תופעה המייצגת עלייה בחוסר הוודאות באשר להתנהלות השער בעתיד, וזאת על רקע הטלטלה שחוו שוקי ההון בעולם ובישראל.

הדולר ננעל ללא שינוי ושערו היציג נקבע ברמה של 4.296 שקלים, בעוד שהאירו היציג איבד 0.21% ל-5.9233 שקלים, ונסוג מעט מהשיא ההיסטורי בו נגע אתמול. אתמול נחלש הדולר היציג ב-0.37% ל-4.296 שקלים, והאירו היציג עלה 0.56% ל-5.936 שקלים - עלייה של 0.56%.

פינוטק: דריכות גבוהה לקראת הכרזת הריבית בארה"ב

התאוששות מרשימה בשוק המניות בארה"ב מחזירה לדולר את הצבע ללחיים והוא אף רושם התחזקות כנגד מרבית המטבעות העיקריים. היום מורגשת הדריכות בקרב המשקיעים לקראת פרסום החלטת הריבית בארה"ב על ידי הפד. קיים קונצנזוס בקרב הכלכלנים כי הריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 5.25%, אך המשקיעים בשווקים הפיננסים ינסו לקבל רמזים מהבנק המרכזי לגבי מדיניות הריבית העתידית.

בשוק המקומי, העליות באחד העם העניקו רוח גבית לשקל שרשם התחזקות אל מול הדולר. תמיכה נוספת מקבל השטר הישראלי מכיוון הריבית. לפי ניתוח המודל האקונומטרי של בנק ישראל, צפויה הריבית לעלות פעם נוספת השנה וכן העלאות נוספות חזויות לשנת 2008 וזאת במטרה לנסות ולעמוד ביעד האינפלציה של 1-3%. פריצה מטה של רמת 4.3 ש' נראית קרובה מאוד ועשויה לשלוח את הצמד לרמות של 4.25 שקלים כבר השבוע.

איזי פורקס: השקל מצטרף לחגיגה העולמית

שוב מושך שוק המניות את תשומת הלב של סוחרי המט"ח. לאחר הדשדוש אתמול במהלך שעות היום, בציפייה לאיתות מצד השוק האמריקני, הגיעה הישועה דווקא בשעות הערב. בשעות אלו הובילו העסקים הפיננסיים כדוגמת הבנקים ובתי ההשקעות את בורסת המניות של ארה"ב לעלייה משמעותית, בפעם הראשונה מזה ימים רבים. אגב כך נבלמה התחזקות הדולר כנגד האירו והפאונד. היום תתפרסם באמריקה ההחלטה על הריבית לחודש אוגוסט. השוק צופה כי היא תיוותר ללא שינוי. בהחלטה המלווה להודעת הריבית ייתכן ויתקבלו רמזים לגבי העתיד המונטרי בגזרת הדולר.

בזירה המקומית, סוף סוף מצטרף השקל לחגיגה העולמית ומוסיף לערכו. לאחר שהחלה אתמול את יום המסחר בירידה של כ-1.5%, הובילה הבורסה בארץ מהלך עקבי של התחזקות עד לסגירה ברמה של כמעט אחוז שלם. בעקבות ההתחזקות הצליח השקל לבקר ברמות שמתחת ל-4.3 שקלים ואף לקבוע שם את השער היציג לפני שחזר אל מעל לרמת התמיכה. רמות התמיכה הבאות של הדולר-שקל הן: 4.29 ש', 4.27 ש' ולאחר מכן 4.25 שקלים.