כרבע מסמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק סבורים שיש להימנע מלהעסיק עובדים שהשתמטו משירות צבאי

27% מהסמנכ"לים סבורים כי על החברות להימנע משימוש בשירותי סלבריטאים שלא שירתו בצבא במסגרת מסעות פרסום של החברות

27% מסמנכ"לי החברות המובילות במשק סבורים כי על החברות להימנע משימוש בשירותי סלבריטאים שלא שירתו בצבא במסגרת מסעות פרסום של החברות - כך עולה מסקר שנערך בקרב 600 סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק.

מדובר בכרבע מהחברות הגדולות במשק - חברות המשתמשות רבות בשירותיהן של סלבריטאים למיניהם, כך שהפגיעה הכלכלית באלה שלא שירתו בצבא עשויה להיות משמעותית.

מהסקר עולה עוד, כי כרבע מסמנכ"לי הכספים של החברות, סבורים שהחברות צריכות להימנע מלהעסיק עובדים שהשתמטו משירות צבאי.

בנוסף מתברר כי 91% מסמנכ"לי הכספים הבכירים במשק טוענים כי עליהם ועל הסקטור העסקי לפעול נגד תופעת ההשתמטות. 46% מהסמנכ"לים טענו כי יש להפנות קריאה לממשלה לאזן את הנטל בו נושאת רק חלק מהאוכלוסיה.

לדברי יו"ר הפורום, נגה קינן, החברות במשק הגיעו למסקנה כי ההשתמטות משירות צבאי או שירות לאומי פוגעת גם בהן ובמאמציהן העסקיים. קינן: "מיון עובדים בחברה, מטיבו, הוא תהליך ברירה של אנשים המתאימים ביותר. תכונות כמו מחויבות אישית, נכונות לנתינה אישית, אחריות, נאמנות, תרומה ומנהיגות - אלו הינן תכונות החשובות לחברות בבואן לברור את העובדים המתאימים להם ביותר. השתמטות משירות צבאי או לאומי הינה עדות חשובה לחסרונן. לאור כך, העסקתם של משתמטים היא פגיעה באיכות העובדים של החברות".

לדברי קינן, החברות המובילות במשק רואות חובה וזכות לעצמן לפתח וליישם גישה אסטרטגית עסקית של אחריות חברתית, התורמת להצלחתם העסקית ולשיפור פני החברה בישראל. החברות מקדישות כסף, מאמצים ועשייה, הן שלהן והן של עובדיהן, לטובת הקהילה והחברות המובילות רואות בהעסקתם של משתמטים משירות חבלה במאמציהן אלה.

עוד אמרה, כי הפורום רואה חשיבות עליונה בהסדרת הסביבה העסקית בה פועלות החברות בישראל, ונושא השוויון בחלוקת הנטל הינו קריטי לכך.