אלקטרה נדל"ן ממשיכה במסע הרכישות בחו"ל: קונה 60% מבניין משרדים בלונדון לפי 1.1 מיליארד שקל

(עדכון) - קמור נכנסת כשותפה ורוכשת 20% מהבניין * הבניין מושכר ל-RBC, הבנק הגדול בקנדה, בחוזה שכירות עד מארס 2012 * החברה מנהלת מו"מ עם RBC להארכת חוזה השכירות

חברת אלקטרה נדל"ן ממשיכה בשרשרת הרכישות שלה בחו"ל. יומיים לאחר שדיווחה על רכישת 17 נכסים מניבים בעיר הגרמנית קלן לפי כ-1.1 מיליארד שקל, מודיעה היום אלקטרה נדל"ן כי חברה בת זרה שבבעלותה רכשה 60% מנכס הממוקם בעיר לונדון שבאנגליה.

החברה תשלם תמורת הנכס סכום של 660 מיליון שקל, ובנוסף היא צופה הוצאות נלוות בגובה 79.4 מיליון שקל. הנכס עליו מדובר הוא בניין משרדים מפואר הנמצא במרכז העסקים של לונדון, ושטחו הכולל עומד על 17,500 מ"ר. בנוסף, קיימות זכויות בנייה לבניית 2,000 מ"ר נוספים להשכרה.

הבניין מושכר ל-RBC (רש"ת: Rotal Bank of Canada), הבנק הגדול בקנדה, בחוזה שכירות עד מארס 2012, ללא אפשרות יציאה. החברה הדגישה כי היא מנהלת מו"מ עם RBC להארכת חוזה השכירות, מה שעשוי ליצור השבחה מהותית בשווי הנכס. דמי השכירות השנתיים (ברוטו) עומדים על 68.5 מיליון שקל, וכל הוצאות הניהול והתחזוקה השוטפת משולמות על ידי השוכר.

מימון העסקה יגיע מהלוואה בהיקף 1.05 מיליארד שקל אותו העמיד לחברה מוסד פיננסי בחו"ל, וזאת לתקופה של 7 שנים. החברה אף קיבלה הלוואה נוספת ממוסד אחר בגובה 130 מיליון שקל לתקופה של 3 שנים.

זמן קצר לאחר הודעת אלקטרה נדל"ן לבורסה, הוציאה חברת קמור הודעה דומה, בה היא מדווחת כי היא נכנסה כשותפה בבניין המשרדים האמור, ורוכשת ממנו 20% תמורת 220 מיליון שקל.